Dnešné ukážky z Plathovej kroniky ilustrujeme fotografiami Košíc z minulého storočia, vedome takými, ktoré pochádzajú z obdobia posledných rokov Plathovho života. Na tomto zábere vidno dom Armina Engela /dnes má adresu Hlavná 12/, v ktorom od roku 1850 sídlil aj fotografický ateliér Emanuela Rotha, vôbec prvý v Košiciach. Zaparkované povozy a kone ilustrujú každodenného ducha vtedajšej Hlavnej ulice. Prvý fotoateliér v našom meste vznikol iba jedenásť rokov po tom, čo bol objav daguerrotypie, priamej predchodkyne fotografie, ohlásený Francúzskou akadémiou. Prvé fotografie - daguerrotypy - z Uhorska sa datujú okolo rokov 1847 - 1848. Známe su daguerrotypické portréty Ľudovíta Štúra, Šándora Petőfiho či generála Józefa Bema. Typický stredoveký dvor dnes už ťažko identifikovateľného domu na Hlavnej ulici s charakteristickou renesančnou arkádou. Plath si vo svojej kronike trpko posťažoval, že v tesných dvoroch sú príliš natlačení vojaci a kone okupačnej ruskej armády a sú na obtiaž obyvateľom. Unikátny záber severného portálu Dómu svätej Alžbety pochádza z čias takzvanej fábryovskej rekonštrukcie, pomenovanej podľa biskupa Ignáca Fabryho. Dóm je tu zachytený ešte v originálnej podobe, bez sanktusu /ozdobnej vežičky nad križovaním lodí/ a s kaplnkou svätého Jozefa, ktorú neskôr zbúrali /je vpravo v popredí/. Urbanova veža /úplne vľavo/, ešte s pôvodnou červenou nárožnou rustikou, podľa ktorej ju kedysi nazývali "Červená veža". Atmosféru fotografie dotvárajú trhovci a úväzné klady na "parkovanie" koní, keďže toto miesto slúžilo ako chlebný trh.