(TASR) - Bez politického zázemia a skúseností z komunálnej politiky, ale s podporou ľudí, čo už v nej niečo dosiahli, kandiduje ako nezávislý na košického primátora pôvodne právnik, v súčasnosti manažér firmy, 39-ročný Róbert Jano.
"Aj keď skúsenosti z komunálnej politiky či už ako poslanec alebo starosta nemám, myslím si, že to môže byť pre mňa len výhoda," uviedol dnes kandidát na svojej prvej tlačovej konferencii. Využiť chce svoje manažérske schopnosti, pretože podľa jeho názoru mesto je viac-menej holding, ktorý treba riadiť, ako iné právnické osoby či firmy. Za svoju výhodu považuje aj dobrú orientáciu v právnom systéme a nezávislosť na politických stranách.
Kandidovať sa Jano, známy v Košiciach aj zo športových kruhov, rozhodol aj preto, aby odstránil apatiu voličov, najmä mladých ľudí a získal ich pre veci verejné. Podľa jeho názoru sa za posledné roky v Košiciach nič poriadne, okrem rekonštrukcie historického jadra, neurobilo, chýbajú byty pre mladé rodiny, príležitosti pre športové a kultúrne aktivity mládeže. Jano podporuje každú investíciu v meste, vrátane Auparku a je presvedčený, že investor ju zrealizuje tak, že to mestu a jeho architektúre neublíži.
Z osobností, s ktorých podporou Jano ráta, uviedol starostu obce Kechnec Jozefa Konkolyho. Kandidát si myslí, že by sa mohli skåbiť vzájomne aktivity kechneckého priemyselného parku a mesta Košice, kde sa priemyselný park zatiaľ založiť nepodarilo.
Do kampane chce Jano investovať približne 800 000 korún z vlastných úspor. Po meste sa už objavili veľkoplošné čiernobiele plagáty s nápisom Kto je Jano a s podobným logom jazdí aj niekoľko autobusov MHD. Kandidát si nemyslí, že by tým porušil etiku a zákon o voľbách do samosprávy.
Klasické voličské mítingy Jano nemieni organizovať, svojich voličov chce získavať osobným kontaktom či podporou kultúrnych podujatí. Bližšie o svojom volebnom programe pre Košice chce kandidát povedať na ďalších tlačových konferenciách. |
tlačiareň
|