magyar
  polski
  deutsch

 Košice
 Prešov
 Miskolc
 Užhorod
 Rzeszów
 

Električkové trate sú staré, DPMK žiada mesto o 600-miliónovú dotáciu
@ Aktuálne -> Doprava      Jul 27 2008 - 14:34 GMT

(TASR) - Električkové koľajové trate v Košiciach sú staré a v zlom technickom stave. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a.s., žiada mesto o navýšenie príspevku pre verejnú dopravu o 600 miliónov Sk (19,916.351 eur), ktoré by mali nasledujúcich päť rokov poslúžiť na renováciu a údržbu kritických úsekov. Bezpečnosť cestujúcich podľa vedenia dopravného podniku zatiaľ ohrozená nie je.

"Chceme, aby si mesto uvedomilo, že do tratí treba pravidelne každoročne investovať prostriedky, rekonštruovať križovatky a aby sa táto otázka nepodceňovala. Ideálne by bolo, keby sme dostali 600 miliónov korún. Sme si vedomí toho, že keď chceme riešiť kritické úseky, čiastka by mohla byť aj nižšia. Minimálna čiastka je 50 miliónov korún (1,659.696 eur) ročne minimálne na rekonštrukciu dvoch križovatiek," uviedol pre TASR generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč, ktorý dnes pozval všetkých poslancov mestského zastupiteľstva na obhliadku električkových tratí. Z 50 prišli traja. "Prešli sme hlavné križovatky a kritické úseky trate v meste. Od amfiteátra po športovú halu vrátane križovatky na Námestí osloboditeľov. Kritický je aj úsek celej Štúrovej ulice a Nižných Kapustníkov. Bezpečnosť cestujúcich je prvoradá, pokiaľ by niečo hrozilo, trať by bola uzavretá," informoval Róbert Nagy, riaditeľ dopravy a techniky DPMK.

Ondrej Turis, vedúci oddelenia technického plánovania a revízii DPMK upozornil na vek križovatiek. "Najstaršia križovatka, 36-ročná je pri amfiteátri. Najmladšia má 17 rokov a nachádza sa na kruhovom objazde na Moldavskej ceste. Zvyčajná životnosť električkových križovatiek je desať rokov. Bolo by dobré, keby sa každý rok zrekonštruovala minimálne jedna križovatka." Dopraváci dnes upozornili aj na to, že vzhľadom na vek koľají sú nedostupné náhradné diely a opravy musia riešiť svojpomocne.

Zlý technický stav koľajníc pociťujú aj vodiči a samotní cestujúci. "Sú úseky, v ktorým musíme venovať pri riadení zvýšenú pozornosť. Koľajnice už nemajú pevné podložie, hýbu sa, keď prší, zhromažďuje sa na nich voda, čo spôsobuje skrat motora a poruchu električky, nehovoriac o cestujúcich, ktorých pravidelne ošpliechame. V takomto daždivom počasí, aké je dnes, je to pravidelná porucha," vymenoval vodič električky Peter Krátky len niekoľko z úskalí jazdenia na starých a technicky nevyhovujúcich koľajniciach. DPMK chce finančnú požiadavku zakomponovať do práve sa rodiaceho rozpočtu mesta na roky 2009-2011. V tomto roku mesto na prevádzku DPMK vyčlenilo 418 miliónov Sk ( 13,875.058 eur) a 100 miliónov Sk (3,319.392 eur) ako účelovú dotáciu na nákup autobusov.   |   tlačiareň
 
pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

 
(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected]