Od piatku 5. decembra 2008 majú vodiči k dispozícii nový úsek diaľnice D1, ktorá je hlavným dopravným a urbanistickým koridorom v osi Bratislava - Trnava - Trenčín - Žilina - Ružomberok - Poprad - Prešov - Košice. Na diaľničnej križovatke Poprad slávnostne otvorili predstavitelia Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s., prešovského kraja, spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s., ktorá úsek naprojektovala a zhotoviteľov stavby Doprastav, a.s. a Stavby silnic a železnic, II. a III. úsek diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce.
Druhý úsek D1 Mengusovce – Jánovce má dåžku 6,23 km, jeho zmluvná cena je takmer 2,620 mld. Sk s DPH. Úsek nadväzuje na koniec úseku Mengusovce - Jánovce I. úsek v ôsmom kilometri a končí za križovatkou "Matejovce". Hlavná trasa je budovaná v plnom profile s dvoma jazdnými pruhmi v každom smere jazdy. "Na trase druhého úseku je vybudovaných 9 mostných objektov a dve mimoúrovňové križovatky," uviedol Gabriel Koczkáš, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti DOPRAVOPROJEKT, a.s., ktorá úsek projektovala. Ako ďalej skonštatoval Koczkáš, stavba diaľnice D1 v druhom úseku je viazaná na realizáciu ďalšej dôležitej investície, ktorou je výstavba privádzača Poprad - Kežmarok.
"Zladenie výstavby oboch investícií bolo časovo náročné aj z toho dôvodu, že táto stavba podmieňovala spojazdnenie diaľnice," dodal.
Na spomínaný úsek nadväzuje tretí úsek diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce, ktorý má 11,62 km. "Hlavný význam tohto úseku diaľnice D1 spočíva v prevzatí tranzitnej dopravy z mesta Poprad a úseku cesty I/18 medzi obcami Jánovce - Hozelec, ktorý vykazuje vysokú nehodovosť. Na tomto úseku je vybudovaných 7 diaľničných mostov, 3 mosty nad diaľnicou a jedna križovatka," povedal Koczkáš. Stavba sa začala realizovať v polovičnom profile, avšak v roku 2007 bola dodatkom doplnená výstavba tretieho úseku na plný profil. Tretí úsek je tak uvedený do predčasného užívania v polovičnom profile a spolu s II. úsekom stavby D1 Mengusovce - Jánovce dopåňa sieť sprevádzkovaných diaľnic o ďalších takmer 18 km. Práce na vybudovaní plného profilu diaľnice tretieho úseku budú pokračovať až do roku 2010 |
tlačiareň
|