Otváracia konferencia pod názvom KARPATSKÝ REGIÓN AKO ATRAKTÍVNA TURISTICKÁ DESTINÁCIA sa uskutoční v Kasárňach/Kulturparku na Kukučínovej ul. 2, v Košiciach, v stredu, 20. apríla 201 o 9.45.hod.
CARAT je názov projektu, ktorý realizuje nezisková organizácia Košice - Európske hlavné mesto kultúry 2013 spoločne s ďalšími partnermi z cezhraničných regiónov z krajín Maďarska, Rumunska a Ukrajiny, ktorý je podporený z Programu cezhraničnej spolupráce Maďarsko - Slovensko - Rumunsko - Ukrajina 2007 - 2013. Cieľom projektu je zvýšiť „turistické karáty" karpatského regiónu a spraviť z neho atraktívnu turistickú destináciu, zvýšiť príťažlivosť a návštevnosť tohto regiónu prostredníctvom podpory rozvojových a strategických aktivít, vytvorením partnerstiev súkromného a verejného sektora pre efektívnejšie riadenie cestovného ruchu.
„Turizmus sa veľmi rýchlo a dynamicky vyvíja tak ako aj procesy riadenia destinácií. Trendom a nevyhnutnou súčasťou pri dnešnom vysoko konkurenčnom trhu cestovného ruchu je práve prepojenie verejného sektora so súkromným, ktorý je tzv. „ťahúňom" rozvoja" , uviedol koordinátor pre cestovný ruch a regionálny rozvoj Košice 2013, n.o. , Peter Germuška.
Otváracia konferencia projektu CARAT, ktorá sa uskutoční v Kasárňach/Kulturpark už 20.4.2011, je prvým krokom k vypracovaniu stratégie spoločného postupu pri rozvoji turistického ruchu a vypracovanie plánu destinačného manažmentu pre zúčastnených partnerov v projekte.
Program konferencie a účastníci:
09.45 - 10.00 Registrácia účastníkov
10.00 - 10.10 Otvorenie konferencie
10.10 - 10.30 Predstavenie projektu: „Karpatský región ako atraktívna turistická destinácia" / Peter Germuška - Košice 2013, n.o.
10.30 - 10.45 Potenciál mesta Sárospatak pre rozvoj turizmu / Buchalter Nora - Mesto Sárospatak
10.45 - 11.00 Potenciál regiónu Maramureº pre rozvoj turizmu / Lorena Stoica - Nadácia pre rozvoj Karpatského Euroregiónu - pobočka Baia Mare
11.00 - 11.15 Potenciál mesta/regiónu Užhorod/Zakarpats´ka pre rozvoj turizmu/ Tetyana Pashchenko - Karpatská nadácia - Ukrajina
11.15 - 11.30 Potenciál mesta Košice a okolia - súčasné aktivity a plány pre rozvoj turizmu / Peter Germuška - Košice 2013, n.o.
11.30 - 11.45 Diskusia
11.45 - 12.00 Briefing pre médiá
12.00 - 13.00 Občerstvenie
Na zvýšenie pomyselných „turistických karátov" je nevyhnutné urobiť oveľa viac než propagáciu a marketing. ¼udia nekupujú iba destináciu, ale zážitky v nej. A náležite kupujú práve značky, ktoré majú hodnotu. Je veľmi dôležité vybudovať dôveru v značku destinácie a dôveru návštevníkov. A to nie je možné bez efektívneho a profesionálneho manažovania destinácie na lokálnej, regionálnej a národnej úrovni, ktorých predstavenie týmto projektom je ideálnym začiatkom a impulzom pre začiatok spolupráce a zvýšenia atraktívnosti destinácií v Eurokarpatskom regióne. |
tlačiareň
|