magyar

U ovečky 13,6 km
Štadión lokomotívy 15,2 km

Povrch:

Štadión Lokomotívy - chaty medzi ahanovcami a Družstevnou - Kavečany - cesta smerom na Podhradovú až k odbočke k výhliadkovej veži: asfalt

Cesta medzi záhradkami v Suchej doline po žltej turistickej značke až po chatky nad Čermeľským údolím: lesná cesta

Od chatiek nad Čermeľským údolím až po štadión: asfalt

Najťažší úsek cesty: stúpanie od chát medzi ahanovcami a Družstevnou na Kavečany

Najzaujímavejší úsek cesty: od cesty, ktorá vedie z Kavečian na Podhradovú, lesnou cestou po žltej turistickej značke do Čermeľského údolia

Nami vyskúšaný čistý čas jazdy: 62 minút (v pohode, ak chcete šliapať, dá sa aj pod hodinku)

Opis trasy:

Táto trať je vhodná aj pokiaľ nemáte možnosť venovať cyklistike celý deň. V podstate je možné vydať sa na ňu v lete, keď sú dlhšie dni, poobede po práci. Je dobré absolvovať ju na horských, alebo silnejších cestných bicykloch. Pokiaľ máte favorit, galusku, alebo iný cestný bicykel s úzkymi kolesami, trasu je možné absolvovať až po odbočku na žltú turistickú značku, potom však neodbočiť, ale pokračovať dole kopcom po asfaltke na sídlisko Podhradová a odtiaľ do mesta.

Štart

Trasa začína v mestskej časti Košice - Sever pri Štadióne Lokomotívny na križovatke Komenského a Kostolianskej cesty, čiže pri konečnej električiek a ďalej pri oplotení veteriny na križovatku s Kavečianskou cestou a Národnou triedou.

Prejdete priamo cez križovatku, v ceste pokračujete ďalej, pričom po pravej strane máte oddychovú zónu Anička s minerálnym prameňom . O krátku chvíľu sa dostanete na križovatku, kde cesta vpravo bočí na most vedúci do mestskej časti Košice - ahanovce. Pokračujete však stále rovno, o správnosti čoho sa môžete presvedčiť tým, že hneď za križovatkou uvidíte dopravnú značku varujúcu pred padajúcimi kameňmi. Chodím tadiaľ dosť často, zatiaľ žiadne nepadali...

Ak nechcete ísť po dopravnej ceste s autami, môžete ísť rovnako popri brehu rieky Hornád, úzka asfaltka a neskôr lesná cesta vás opätovne privedú na opisovanú trasu.

O chvíľu miniete kameňolom a odtiaľ po ľavotočivej zákrute cesta stúpa, najskôr strmejšie, potom v rámci prijateľných noriem, až prejde na rovinu. Pokračujúc pekným krajom o krátky čas zaregistrujete po pravici pamätník obetiam vojny a potom po ľavici asfaltovú odbočku a chaty.

Výpis z tachometra od Štadióna Lokomotívy po prvú odbočku s chatami: vzdialenosť - 4,8 km, čas: 15 minút, priemerná rýchlosť - 19,1, maximálna rýchlosť - 34,5 km.

Od chát do Kavečian

Táto cesta ešte nie je spomínanou odbočkou do Kavečian. Môže sa stať, že človek si ich ľahko spletie. K správnej odbočke sa dostanete až po niekoľko ďalších sto metroch stále hlavnou cestou na Družstevnú. Teda nie prvá odbočka, kde sú chaty, ale druhá odbočka z hlavnej cesty vľavo, kde chaty nie sú.

Tu cesta mení charakter. Povrch je stále asfaltový, ale začína dosť prudko stúpať, budete musieť voliť malý tanier a veľké kolečká. Toto stúpanie vedie priamo lesom, takže aj prípadná zastávka na tomto mieste padne vhod. Nakoniec však po približných dvoch kilometríkoch stúpania vyjdete z lesa uprostred kavečianskych lúk. Opäť mierne klesáte až dôjdete na križovatku, kde stojí pútač na ZOO Košice .

Zabočíte vľavo a dostanete sa tak priamo do obce Kavečany. Prechodom cez obec dôjdete pred reštauráciu U medveďa. Podľa môjho názoru je to jedna z najlepších reštaurácií v Košiciach a vôbec sa im nemám dôvod nejako zaliečať, dokonca im týmto robíme reklamu úplne zadarminko. Tu sa dá dobre najesť, napiť. Problém môže nastať len s bicyklami. Buď sa najete na terase, alebo si na terase musíte bicykle nechať a najesť sa vo vnútri. Obávať sa nie je nutné, lebo terasa je od vonkajších priestorov oddelená uzamkynateľnými mrežami.

Výpis z tachometra od odbočky pri chatách na ceste do Družstevnej a Kavečanmi: vzdialenosť - 4,4 km, čas - 30 minút, priemerná rýchlosť - 8,7 km/h, maximálna rýchlosť 33,5 km/h.

Od Medveďa po Ovečku

Odtiaľto začína najrýchlejšia časť trasy, pretože cesta ďalej vedie do Košíc, prudkým klesaním. V podstate sedíte, veziete sa, bez námahy neustále zrýchľujete. Takto si to šiniete až po miesto, kde je vľavo bufet s odbočkou k výhliadkovej veži.

Je potrebné povedať, že na tento bufet sa nie je možné spoliehať. V lete síce býva často otvorený a ponúka pivko, nealko a všetko ostatné skoro v takých cenách ako obchod s potravinami, ale akonáhle sa schladí, zvyknú zatvárať. V podstate nemá uvedené žiadne otváracie hodiny ani uvedené mesiace v roku, kedy sa možno na jeho prevádzku spoľahnúť.

Pokiaľ ste na nejakom favorite, galuske, alebo inom cestnom bicykli, môžete pokračovať ďalej v ceste asfaltkou nadol, tá vás zavedie na sídlisko Podhradová a potom späť ku Štadiónu Lokomotívy.

Ak však máte masívnejší cestný, alebo horský bicykel, radšej si vychutnajte lesnú cestu, ktorá vedie do Čermeľského údolia. Na mieste, kde máte vľavo bufet a odbočku k výhliadkovej veži, je pri autobusovej zastávke aj odbočka vpravo, ktorá vedie medzi chatky. Touto odbočkou vedie aj žltá turistická značka. Nie je to však už asfaltka. Prejdete zopár metrov a cesta sa rozdvojuje - pustíte sa vpravo, kam aj vedie spomínaná žltá značka. Potom mierne hore kopcom, následne veľmi prudko dole, stále medzi chatami, až sa dostanete na ďalšiu križovatku lesných ciest, kde opäť - ako ukazuje značka - pokračujete priamo, rovno, do mierneho svahu.

Po chvíľke prídete na asfaltovú cestu v lese, kde sa stretávajú žltá a červená turistická značka. Odtiaľto klesáte, či skôr priam strmo klesáte nie veľmi dobrou asfaltkou až do Čermeľa.

Na veľkú radosť zídete z kopca, rovnako i z lesa a rovno pred vami sa objaví krčmička U ovečky. Táto krčmička je sympatická nízkymi cenami a vôbec už tým, že existuje. Veľmi dobré miesto na zastavenie a oddych.

Pre vašu orientáciu sme čosi vypísali aj z ich ponuky: káva, čaj tu stoja 10 Sk, nealko vo fľaši 0,33 l kúpite za 8 Sk, pollitrové nejaké "colovité" nealko za 15 Sk, ak ste veľmi smädný, tak fľaša nealka s objemom 1,5 litra tu stojí 28 Sk a za deci džúsu zaplatíte 5 Sk.

V prípade, že nealkoholické nápoje zásadne nekonzumujete, tak za 12 stupňového bažanta tu zaplatíte 18 Sk, za desiatku Gemer 13 Sk a za desiatku Radegast 15 Sk. Ak to potrebujete zahustiť, tu je výpis z ďalšej ponuky - vodka, rum, borovička a slivovica sú po 15 Sk, myslivec je za 20 Sk, fernet za 25 Sk a becherovka za 30 Sk. Deci vínka tu stojí 8 Sk.

Ak by vám podnik tohto druhu nevyhovoval, je tu hneď aj reštaurácia Baránok. Tu je to v pohode, ak sa dá posedieť a najesť sa na terase. Ak musíte ísť dovnútra, bicykle je nutné uzamknúť vonka.

Výpis z tachometra od "medveďa" po "ovečku": vzdialenosť - 4,42 km, čas - cca 15 minút, priemerná rýchlosť 18,2 km/h, maximálna rýchlosť 46 km/h.

Od ovečky po Štadión Lokomotívy

Záver cesty je klasický, Košičanom chronicky známy. Po Čermeľskej ceste stále v smere do mesta. Po čase uvidíte nesympatickú značku "zákaz vjazdu cyklistom", kde je nutné odbočiť vpravo a ďalej vyznačeným cyklistickým chodníkom až ku štadiónu.

Výpis z tachometra od "ovečky" do štadión: vzdialenosť - 1,6 km, čas - 15 minút, priemerná rýchlosť 18,7 km/h.

Defilé

Na túto trasu je možné pozerať z viacerých pohľadov, každopádne však ide o okruh, ktorý možno pri dobrej kondícii zvládnuť aj bez zastávky, alebo s prírodnými a reštauračnými prestávkami mu venovať aj niekoľko viac hodín. Možno ho pokojne rozšíriť o návštevu zoo, alebo výhliadkovej veže a podobne. Mohli by ho zvládnuť aj začiatočníci, i keď kopec na Kavečany je dobrá skúška prevodov.

sivo   |   tlačiareň

pošli na vybrali.sme.sk pošli do vybrali.sme.sk

Zdielať tento článok na Facebooku

(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected]