Na východnom Slovensku sa začala informačná kampa o antikoncepcii
@ Aktuálne -> Medicína
Nov 04 2004 - 07:50 GMT
|
Košice (TASR) - Zvýšiť informovanosť najmä mladých žien o možnostiach antikoncepcie je ambíciou jesennej kampane, ktorú začala včera v Košiciach Slovenská spoločnosť pre plánované rodičovstvo a výchovu k rodičovstvu.
Cieľovou skupinou sú najmä dievčatá vo veku od 15 do 20 rokov a ženy od 20 do 45 rokov, informovali na tlačovej konferencii zástupcovia spoločnosti. Podľa gynekologičky Marianny Šestinovej cieľom nie je znížiť pôrodnosť, ale naopak, dosiahnuť to, aby na svet prichádzali deti ako chcené a nie ako niečo, "čo sa mi pritrafí a momentálne sa mi to nehodí". Základom pre tento cieľ je, aby každá žena bola informovaná o možnostiach, akým spôsobom sa voči neželanému počatiu brániť, pričom možností je veľa - od tabliet a náplastí, cez implantáty, po vnútromaternicové telieska. Každý si môže vybrať, zdôraznil Šestinová.
Kampaň je spojená so sériou prednášok odborníkov na školách, ktoré vybrali podľa toho, kde je najviac dievčat.
Podľa dostupných informácií používa antikoncepciu na Slovensku len vyše 190 000 žien. Za úspechu budú organizátori kampane považovať ak sa im podarí získať ďalších aspoň 20 000. Kampaň poputuje z východného Slovenska, kde je situácia najzložitejšia, všetkými regiónmi smerom na západné Slovensko. |
tlačiareň
|
|
(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané.
Viac informácií: [email protected]
|