(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Košický magistrát otvoril kanceláriu prvého kontaktu
@ Aktuálne -> Verejná správa     May 04 2006 - 10:18 GMT
(TASR) - Kanceláriu prvého kontaktu (KPK) pre občanov otvorili dnes po týždennej skúšobnej prevádzke na Magistráte mesta Košice (MMK).
Prvou "oficiálnou" klientkou bola dôchodkyňa Melánia Kuzmová, ktorá si prišla zaplatiť bytovú daň. Od primátora Františka Knapíka dostala na pamiatku reprezentačnú publikáciu o Košiciach.

Novú službu samosprávy Kuzmová privítala. "Mám to na jednom mieste a nemusím chodiť na poštu. Je to dobré aj pre starších ľudí aj pre mladých, šetrí to čas," povedala pre TASR. Práve dôchodcovia využívajú v hojnej miere KPK, pretože šetria tým aj na poštových poplatkoch.

Ako uviedol primátor Knapík, myšlienka KPK nie je nová, pričom V Košiciach vytvorili samostatný referát. Občania už odteraz nemusia blúdiť po poschodiach a labyrinte mestského úradu. Na zriadenie kancelárie s desiatimi pracoviskami využili vstupné priestory magistrátu. Občania päť dní v týždni získajú informácie a služby z oblasti miestnych daní a poplatkov, dopravy a komunikácií, správy majetku mesta, výstavby a životného prostredia, sociálnej oblasti, legislatívy, školstva, kultúry a ďalších. Špeciálne vyškolení pracovníci pomôžu pri vyplňovaní žiadostí, formulárov a tlačív, občania si môžu rozmnožiť písomnosti či osvedčiť listiny a podpisy na nich.

Projekt KPK vypracoval MMK v nadväznosti na Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja mesta Košice a sľubuje si od neho aj uvoľnenie kapacít na spracovanie rozvojových projektov pri čerpaní fondov EÚ.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/