(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Skanska BS otvorila vo Veľkej Ide nový závod na výrobu asfaltových zmesí
@ Aktuálne -> Doprava     Jul 14 2006 - 12:17 GMT
(TASR) – Investičné náklady v hodnote 150 miliónov Sk si vyžiadala výstavba novej obaľovne asfaltových zmesí, ktorú dnes slávnostne uviedla do prevádzky vo Veľkej Ide v okrese Košice-okolie firma Skanska BS, a. s., Prievidza.
Príznačná pre technológiu nového závodu je vysoká efektívnosť a nízke ekologické zaťaženie.
V prvej obaľovni asfaltových zmesí spoločnosti Skanska BS na Slovensku vytvorili 20 nových pracovných miest, maximálnou hodinovou kapacitou približne 160 ton patrí medzi najväčšie v regióne.
Podľa generálneho riaditeľa Skanska BS Miroslava Beku sa tým pripravujú na potreby a požiadavky stavbárskeho trhu aj v súvislosti s využitím eurofondov na výstavbu cestnej infraštruktúry a opravy ciest 2. a 3. triedy. Chcú pritom zužitkovať aj svoje skúsenosti z partnerstva verejného a súkromného sektora - takzvané PPP projekty.
Projektový manažér Skanska BS Miroslav Reiff informoval, že v súčasnosti je na Slovensku približne 50 obaľovní asfaltových zmesí a Skanska kapacitou vo Veľkej Ide zatiaľ obsadila trh 2 %. Postupne však chce vybudovať ďalšie 4 obaľovne smerom na západ Slovenska.
Nová kapacita, ktorú s využitím najmodernejšej nemeckej technológie vybudovali za 5 mesiacov, už od začiatku júla plní prvú zákazku v okrese Košice-okolie. Dodáva asfaltové zmesi na úpravu 20 kilometrov úseku ciest Perín-Buzica-Szemere, ktoré spájajú Slovensko s Maďarskom. Cesty opravujú s využitím prostriedkov z programu prihraničnej spolupráce INTERREG.
Skanska BS začala svoje investície do obaľovní asfaltových zmesí atypicky – namiesto lákavej západnej časti Slovenska sa rozhodla postaviť prvú obaľovňu asfaltových zmesí na východe republiky. "Oproti technológiám používaným v minulosti táto predstavuje výrazný skok v efektivite výroby, pracovnom prostredí i výrazne nižšom ekologickom zaťažení. Zásadný rozdiel je nielen v efektívnom využití plochy formou vežového usporiadania, ale aj v skrátení výroby jednej šarže oproti technológii s použitím vozíkovej dráhy," povedal Reiff.
Výhodou novej kapacity je aj skutočnosť, že sčasti bude využívať miestne materiálové zdroje, a to kamenivo z lomu Včeláre.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/