(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
SR sa urýchlenou implementáciou európskej smernice vyhla ďalšiemu rozsudku ESD
@ Aktuálne -> Politika     Feb 15 2007 - 12:19 GMT
(TASR) - Slovensku sa podarilo vyhnúť rozsudku Európskeho súdneho dvora (ESD) pre nesplnenie povinnosti vyplývajúcej z práva Európskych spoločenstiev. Európska komisia (EK), ktorá vlani vo februári zažalovala Slovensko, pretože včas neprebralo smernicu o minimálnej úrovni výcviku pre niektorých vodičov v cestnej doprave, totiž v januári 2007 podala Súdnemu dvoru návrh na späťvzatie žaloby. V dôsledku toho Súdny dvor konanie zastaví. Verdikt ESD zatiaľ nebol zverejnený.

TASR to potvrdil zástupca SR pred súdmi Európskych spoločenstiev Juraj Čorba. Ako spresnil, ide o jednu zo štyroch žalôb na ESD, ktorú doposiaľ podala komisia proti Slovensku pre nesplnenie povinností pri zosúlaďovaní vnútroštátnej legislatívy s európskym právom.
EK v žalobe zo 6. februára 2006 navrhla, aby ESD určil, že neprijatím právnych predpisov transponujúcich spomínanú smernicu o výcviku vodičov si Slovensko nesplnilo povinnosti, a tým porušilo právo Spoločenstva. V priebehu konania pred Súdnym dvorom však SR oznámila komisii, že 21. apríla 2006 prijala zákon o povinnej základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku vodičov, ktorým prebrala chýbajúce právne akty ES. Podľa komisie tým zaniklo porušenie práva Spoločenstva, ktoré bolo predmetom žaloby, a tým aj dôvod na rozhodnutie ESD.
Otázkou je, či SR nebude musieť nahradiť EK súdne trovy, pretože dôvodom stiahnutia návrhu bolo správanie Slovenska.
Spomínaný zákon č. 280/2006 Z. z. o povinnej základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku niektorých vodičov, ktorý transponoval európske smernice, nadobudol účinnosť 1. septembra 2006. Jeho zámerom je, aby kvalifikácia vodiča bola štandardom, ktorý zabezpečí prístup k vykonávaniu tohto povolania. Zákonom stanovená povinnosť mať základnú kvalifikáciu a podrobiť sa pravidelnému výcviku má za cieľ zvýšiť bezpečnosť cestnej premávky a bezpečnosť vodiča. Okruh vodičov, ktorí sú povinní podrobiť sa tzv. minimálnemu výcviku, a vodičov povinných podrobiť sa tzv. základnej kvalifikácii a pravidelnému výcviku, je rovnaký. V oboch prípadoch ide o šoférov vozidiel, na ktorých vedenie sa vyžaduje vodičské oprávnenie skupín C, C+E alebo C1+E alebo podskupiny C1 (nákladné autá a kamióny) a vodičské oprávnenie skupín D, D+E, D1+E a podskupiny D1 (autobusy).
Slovenská republika podľa Čorbu eviduje ešte dve súdne kauzy pre nesplnenie svojich povinností pri preberaní európskej legislatívy. Obe žaloby sú opäť z oblasti dopravy, pričom komisia o ich podaní rozhodla vlani v decembri. Ide o smernicu 2000/59 o prístavných zberných zariadeniach na lodný odpad a smernicu 2004/112 o jednotných postupoch kontroly cestnej prepravy nebezpečného tovaru.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/