(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
V košickej MHD začne od 1. júla platiť nový tarifný systém so zvýšeným cestovným.
@ Aktuálne -> Doprava     Jun 13 2007 - 13:30 GMT
(TASR) - Zvýšenie ročných tržieb o približne 60 miliónov Sk, vyrovnané hospodárenie, skvalitnenie služieb cestujúcim a vyššiu efektívnosť mestskej hromadnej dopravy (MHD) očakáva Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) od zvýšenia cestovného a zmenách v tarifnom systéme, ktoré po schválení v Mestskom zastupiteľstve začnú platiť od 1. júla.

Okrem zvýšenia cestovného v priemere od nula až po 40 % na niektorých trasách, sú zásadnou novinkou časové cestovné lístky, ich prestupnosť, väčšia variabilita pri výbere cestovania a zmeny v tarifných pásmach. Generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč dnes na tlačovej konferencii informoval, že pripravujú rozsiahlu informačnú kampaň od letákov v prostriedkoch MHD, cez infostánky až po infobus, ktorý poputuje košickými sídliskami a cestujúci si v ňom budú môcť vyskúšať označovanie nových cestovných lístkov.
Podľa novej tarify v košickej MHD v platnosti ostáva doterajší neprestupný 12-korunový lístok, ale len na 4 zastávky. Papierový časový cestovný lístok 30-minútový v 1. tarifnom pásme (T1), čo je územie mesta Košice, bude stáť 17 Sk a 60-minútový 20 Sk. Pri použití elektronickej peňaženky sú tieto lístky o 1 Sk lacnejšie. Za základný mesačný predplatný lístok v tarifnom pásme T1 zaplatí cestujúci 550 Sk. V tarifnom pásme T2, ktoré platí pre obce Nižná a Vyšná Hutka a Nižná Myšľa v okrese Košice - okolie, je to 960 Sk. DPMK vytvoril aj tretie, takzvané zrýchlené tarifné pásmo (TZR) pre cestujúcich do areálu U.S. Steel, ktorí zvýšenie cestovného pocítia najviac.
Tkáč informoval, že cestovné v košickej MHD sa nezvyšovalo od roku 2001, pričom vzrástli prevádzkové náklady, ceny pohonných látok a DPH. Schválením novej tarify a tarifného systému sa podľa neho pripravili podmienky na zvyšovanie tržieb.
"My očakávame od 2. polroka 2007 ich zvýšenie o 25 - 30 miliónov Sk, ako aj to, že nový tarifný systém prinesie nové možnosti pre cestujúcich. Budeme ich nabádať k tomu, aby využívali elektronickú peňaženku a z možností, ktoré sa im ponúkajú, si vedeli vybrať najlepšiu a najlacnejšiu," uviedol Tkáč.
DPMK okrem zmien v tarife očakáva podľa Tkáča obnova vozového parku. Do roku 2009 chcú vymeniť 60 z ich celkových 200 autobusov, pretože zastaranosť je vysoká a prejavuje sa vo vysokých nákladoch na opravy. Rekonštruovať sa budú aj električky a električkové trate, dokončovať riadiaci informačný systém a v podniku sa uskutoční aj celková organizačná reštrukturalizácia. Tkáč nevylúčil ani prepúšťanie. Prehodnocovať budú zmluvy s vonkajšími dodávateľmi služieb. "Cieľom všetkých opatrení - od tarify až po racionalizáciu je dosiahnuť v roku 2008 vyrovnané hospodárenie a dostať košickú MHD na úroveň ostatných miest v SR a ČR," zdôraznil Tkáč.
Vlani DPMK vykázal stratu vyše 28 miliónov Sk. Celkovo potrebuje na svoj chod ročne približne 900 miliónov Sk, z čoho 400 miliónov Sk predstavovala v tomto roku dotácia z mestského rozpočtu.
Ročne prepravia na autobusových, trolejbusových a električkových linkách košickej MHD približne 80 miliónov cestujúcich. Z takmer 1 200 zamestnancov je vyše 500 vodičov, pre ktorých pripravujú opatrenia na ich stabilizáciu a zlepšenie sociálnych podmienok.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/