(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
DPMK pripravuje lepšie využitie električkovej dopravy.
@ Doprava -> DPMK     Nov 05 2007 - 10:06 GMT
(TASR) - V mestskej hromadnej doprave (MHD) v Košiciach má električková doprava približne 24-% podiel. Zvýšiť sa má po reorganizácii MHD od 16. decembra, odkedy Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), a. s., pripravuje nové linkové vedenie. Vo vzdialenejšom časovom horizonte to bude realizáciou projektu Košická regionálna integrovaná doprava (KORID).

V košickej MHD sa majú minimalizovať súbehy autobusových liniek s električkami, ktoré primerane posilnia a presunú na ne časť cestujúcich, informoval dopravno-prevádzkový kontrolór Peter Krátky s tým, že zmeny ešte musí odsúhlasiť predstavenstvo DMPK a košické Mestské zastupiteľstvo.
V súčasnosti má DPMK vyše 87-kilometrovú sieť električkovej dopravy a 128 električiek, z čoho je 107 v prevádzke. Podľa Krátkeho budú v roku 2008 modernizovať 6 kusov električiek, z čoho 2 kusy vozidiel T3 zrekonštruujú na čiastočne nízkopodlažný typ VarioLF, dva kusy KT8D5 pôjdu na doplnenie stredného nízkopodlažného vozového parku a dva kusy električky T3 čaká generálna oprava v rámci DPMK.
Košický mestský koľajový dopravný systém, ktorý je jediný na Slovensku totožný s rozchodom na železničných tratiach, sa má perspektívne napojiť na dopravný systém celého Košického kraja projektu KORID. "V súlade s rozvojovými programami a územnou plánovacou koncepciou mesta a kraja, by po etapách mal KORID umožniť obyvateľom kraja čo najefektívnejšie využívať koľajovú dopravu", uviedol Krátky.
Na základe štúdie realizovateľnosti, ktorú vypracovali v pražskej inžinierskej konzultačnej spoločnosti IKP, už vytypovali 8 stavieb a terminálov pre KORID, u ktorých sa ráta s investíciou 2,8 miliardy Sk s využitím eurofondov. Štyri z nich sú stavbami mesta a kraja, ďalšie 4 stavbami Železníc SR a Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Výsledkom všetkých investícií s časovým horizontom realizácie do roku 2013 by malo byť vytvorenie priateľského prostredia, ktoré by lákalo cestujúcich čo najviac využívať integrovaný dopravný systém koľajovej dopravy.
Krátky spresnil, že pre mesto a kraj vybrali napríklad električkovú trať z košického Námestia maratónu mieru na sídlisko Ťahanovce, prepojenie električkových a železničných tratí na Staničnom námestí v Košiciach, úpravu električkových tratí v centre mesta a napojenie košického priemyselného parku Pereš a letiska Košice.
Demografická analýza ukázala, že do Košíc dochádza denne aj takmer 32 000 ľudí z iných okresov Košického kraja a necelých 11 000 z Prešovského kraja. Mnohí z nich využívajú železničnú a následne električkovú dopravu.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/