(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Štrajková pohotovosť vodičov DPMK zatiaľ problémy v MHD nespôsobila
@ Aktuálne -> Doprava     Mar 18 2008 - 14:43 GMT
(TASR) - Štrajková pohotovosť, ktorú kvôli nedohode o mzdách vyhlásili včera odbory v Dopravnom podniku mesta Košice (DPMK), nespôsobila zatiaľ v mestskej hromadnej doprave (MHD) problémy. Podľa vedenia sa vyskytli len niektoré lokálne meškania spôsobené dopravnými nehodami.

Ako uviedol na tlačovej konferencii generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč, rátajú v ďalšom kolektívnom vyjednávaní s alternatívou zvýšiť základné mzdy o 5 % alebo diferencovane o 5 % až 7%, kým odbory trvajú na 19-% raste. Prijatie zásadného rozhodnutia je však závislé od zdrojov a od toho, či valné zhromaždenie DPMK 22. apríla schváli náhradu straty zo strany mesta za rok 2007 vo výške 28 miliónov Sk. "Ak nie, tak potom budeme musieť žiadať o úpravu rozpočtu," uviedol Tkáč.
Zamestnávateľ podľa jeho slov vychádza v mzdách z miery inflácie za posledné roky, ale nemôže naprávať nedostatky za 15 až 20 rokov dozadu. Vedenie DPMK je toho názoru, že v mzdách nezaostáva za ostatnými dopravnými podnikmi na Slovensku, pričom neobstojí porovnávanie s Bratislavou, kde sú platy vo všetkých sektoroch vyššie ako v iných regiónoch.
Podľa vedenia odborári informujú verejnosť nekorektne, keď hovoria, že počas štrajkovej pohotovosti prestávajú nútene porušovať dopravné a technické predpisy a v doprave tak môže vzniknúť chaos. "Proti tomu sa DPMK ostro ohradzuje a považuje takého tvrdenia za klamlivé," uviedol Tkáč. Podľa neho si dajú urobiť právnu analýzu, či nejde o šírenie poplašnej správy.
Šéf odborovej organizácie vodičov Vladislav Stankovič však trvá na tom, že predpisy sa porušujú, pričom, všetko si berie "na tričko" vodič. "Pri stave, keď máte 50 - 60 porúch za jeden deň, skúste to spočítať, koľko treba na jednu opravu, a či sa tie opravy dajú zvládnuť fyzicky, aby na ďalší deň nešli vozidlá von s poruchami."
Čo sa týka možnosti ostrého štrajku, ten je podľa Stankoviča v DPMK ako aj vôbec na Slovensku problematický. "Ak však vodiči budú striktne dodržiavať dopravné a bezpečnostné predpisy a rôzne nariadenia, doprava zastane a nemusíme ani štrajkovať," tvrdí Stankovič.
Šéf odborov ďalej pre TASR spresnil, že na Slovensku platí zákon o organizácii pracovného času v doprave, platný od minulého roka, ktorý je v rozpore s legislatívou EÚ. Podľa Tkáča by sa však nezrovnalosti v časoch odpočinku vodičov mali v DPMK vyriešiť po reorganizácii linkového vedenia, ktoré DPMK pripravuje od 1. júna.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/