Výstavbe Auparku v meste bude predchádzať riešenie dopravy.
@ Aktuálne -> Rôzne
Mar 26 2008 - 13:58 GMT | Výstavbe Auparku v Košiciach, pri ktorej chce spoločnosť HB Reavis Group preinvestovať 2,8 miliardy Sk, bude predchádzať výstavba, respektíve rekonštrukcia existujúcej komunikačnej tepny na južnom okraji historického jadra mesta. Investor pripravil dokumentáciu pre povrchový i podzemný variant riešenia dopravy, ktorý presadzuje mesto. Ako včera informoval projektový manažér HB Reavis Group René Popík, po vyjadrení dotknutých subjektov očakávajú územné rozhodnutie k stavbe v máji tohto roku a samotná výstavba by mohla začať na jeseň.
"Pri realizácii 1. etapy - povrchové riešenie, nedôjde k žiadnym radikálnym obmedzeniam v doprave na Štúrovej ulici. Výstavba cesty bude prebiehať mimo existujúcej komunikácie a v podstate pri plnej prevádzke. Mestská hromadná doprava bude jazdiť v plnom režime na pôvodných trasách. Výstavba povrchového variantu si vyžiada 3 až 4 mesiace a náklady 270 miliónov Sk," povedal Popík. Pripomenul, že navrhovaný koridor novej komunikácie je v územnom pláne mesta už od roku 1996.
K zapustenému - podzemnému variantu Popík uviedol, že si vyžiada náklady viac ako 650 miliónov Sk a potrvá 14 až 18 mesiacov. Pri jeho realizácii bude potrebné uzavrieť Štúrovu ulicu v úseku od ulice Dávida Feju minimálne po budovu ČSOB a bude tiež potrebné urobiť zmeny v organizácii MHD, vrátane električiek a trolejbusov.
Podľa Popíka pokračujú prípravy na výstavbu košického Auparku podľa harmonogramu. Obidvaja partneri - mesto i investor majú na stavbe záujem a spolu hľadajú aj možnosti financovania vyvolaných investícií. Pri nich totiž spoločnosť HB Reavis Group prisľúbila preinvestovať nie viac ako 100 miliónov Sk.
"Je to citlivá, v istom zmysle pionierska investícia na citlivom mieste a je tu cítiť na strane úradníkov, že nemajú skúsenosti s takouto investíciou," pripomenul Popík s tým, že podobné problémy, aké vznikli v Žiline, neočakáva. Investor podľa jeho slov zaručuje, že doprava v tomto citlivom a frekventovanom komunikačnom smere východ - západ a opačne neskolabuje a obchádzka pri úrovňovom riešení nebude potrebná. Popík ďalej odmietol fámu, že mesto predalo investorovi Bottovu ulicu a že investor preto môže mesto vydierať. Spresnil, že časť pozemku Auparku leží aj na Puškinovej ulici a nie na Bottovej. Ide len o malú súčasť parcely na Sennom trhu, ktorú investor odkúpil od investičného holdingu Penta, nie od mesta.
Investor podľa Popíka ďalej odmieta aj tvrdenie, že stavba nie je hodná 21. storočia. Ako uviedol, spoločnosť Benoy patrí medzi svetovú špičku v segmente voľnočasových aktivít a jej skúsenosti z realizácie podobných projektov v európskych mestách vytvárajú predpoklad, že košický projekt bude nielen plne funkčný, ale aj zaujímavý a vhodne zapadne do prostredia. Mesto Košice ho prostredníctvom HB Reavis Group úspešne prezentovalo na svetovom realitnom trhu MIPIM 2008, ktorý sa konal 11. až 14. marca vo francúzskom Cannes. Zaujímavosťou je, že aj keď ideový návrh Auparku pochádza z ateliéru Benoy, jeho detaily riešia slovenskí architekti.
Košický Aupark, s dokončením ktorého ráta investor koncom roku 2010, prinesie okrem iného 15 000 m2 kancelárskych priestorov svetového štandardu, ktorý v meste zatiaľ chýba, 160 obchodov a 1 200 parkovacích miest.
zdroj: TASR
(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/ |
|