(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Križovatka Prešovská - Sečovská v Košiciach bude stáť 0,5 mld. Sk
@ Aktuálne -> Ekonomika a financie     Jun 09 2008 - 12:02 GMT
TASR) - Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk (16,5 milióna eur) bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa najvýznamnejšej dopravnej stavby za posledné roky v Košickom samosprávnom kraji - križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach. Jej dominantou je 240 metrov dlhý mostný objekt.

Investorom stavby, ktorú otvorili v septembri 2006 s termínom dokončenia tohtoročný september, je Slovenská správa ciest (SSC) Bratislava. Prípravu a realizáciu zabezpečuje SSC - Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) v Košiciach. Rozsiahle dopravené dielo realizuje združenie firiem - Doprastav, a.s., Bratislava a košické Inžinierske stavby, a.s., člen skupiny Colas.

Križovatka je spojnicou dvoch štátnych ciest - I/50 a I/68. Ako uviedol pre TASR námestník IVSC SSC Košice Roman Šplíchal, v tomto dopravnom uzle sa stretajú veľmi silné smery tranzitnej dopravy smerujúcej po osi sever – juh ako aj východ – západ. V dopravnom uzle sa navyše dopåňajú o vnútromestskú dopravu smerujúcu zo širšieho centra mesta ako aj z okrajových častí mesta do samotného centra mesta Košice.

Šplíchal spresnil, že v súčasnosti realizujú tretiu etapu výstavby, ktorej ukončenie zabezpečí plnú funkčnosť križovatky a odľahčí tento dopravný uzol od permanentne sa tvoriacich upchávok ciest a prieťahu mesta Košice.

"Motoristi, ktorí denno-denne touto križovatkou prechádzajú a odtrpia si rannú dopravnú špičku pri vstupe do mesta a popoludňajšiu dopravnú špičku pri návrate domov, po ukončení tejto etapy výstavby pochopia a ocenia jej význam v plnom rozsahu", povedal Šplíchal.

Stavba je v súčasnosti v značnom štádiu rozpracovanosti. Náročnosť podľa investičného námestníka spočíva hlavne v realizácii v súbehu ako aj v miestach jestvujúcich komunikácií, čo značne sťažuje kompletizáciu čiastkových úsekov. Nemožno ju rozpracovať na ucelenejších úsekoch a realizuje sa vždy na miestach, kde to dopravná situácia umožňuje. Časté sú presmerovania dopravy na ukončené úseky stavby, čo umožňuje rozvinúť práce na ďalších stavebných objektoch.

Nosným stavebným objektom a dominantou tejto etapy výstavby je monolitický mostný objekt dlhý 240 metrov, ktorý bude spájať smery Michalovce – centrum Košíc,, Rožňava a Prešov – centrum Košíc, Rožňava. Všetky tieto smery sa spoja na moste a budú následne pokračovať v súbehu.

Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo komplexnú rekonštrukciu a úpravu inžinierskych sietí, ako aj realizáciu ďalších vyvolaných investícií stavby v intraviláne. Ide o chodníky, účelové komunikácie a ich napojenie na štátnu sieť, rekonštrukcie verejného osvetlenia a komplexné riešenie protihlukových opatrení.

"Sme v záverečnej fáze výstavby a v súčasnosti by nás už nejaké mimoriadne okolnosti na stavbe prekvapiť nemali. Práce sú v etape, keď sú viditeľné a hmatateľné aj pre širokú motoristickú verejnosť - kompletizácia úsekov ciest, presmerovanie dopravy na ukončené časti komunikácie a postupná kompletizácia realizovaných mostných objektov," dodal Šplíchal.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/