(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Pre nové linkové vedenie môžu padať hlavy v DPMK
@ Doprava -> DPMK     Oct 07 2008 - 10:47 GMT
Primátora Františka Knapíka (KDH) znepokojuje, že situácia okolo košickej mestskej hromadnej dopravy a Dopravného podniku nadobúda politicky rozmer. Uviedol, že vzhľadom na veľkú nespokojnosť s novým linkovým vedením nevylučuje zmeny. „A na základe analýzy vyvodenie odbornej i personálnej zodpovednosti a konzekvencií,“ vyhlásil Knapík včera na brífingu k iniciatíve starostov dvoch košických mestských častí Moniky Smolkovej a Pavla Mutafova (obaja Smer-SD), ktorí sú aj mestskými poslancami a začali dnes organizovať petíciu na zlepšenie súčasného linkového vedenia košickej mestskej hromadnej dopravy. Zároveň vyzvali primátora na urýchlené riešenie katastrofálnej situácie. Ako uviedol primátor, situáciou by sa už koncom tohto mesiaca malo zaoberať valné zhromaždenie DPMK, teda 50 poslancov mestského zastupiteľstva.

Knapík pripustil, že na nové linkové vedenie je množstvo sťažností obyvateľov Košíc a nedosiahli sa avizované pozitíva. „Sme pripravení na základe analýzy vyvodiť odbornú aj politickú zodpovednosť, aj personálne konzekvencie,“ povedal Knapík. Očakávané zámery sa nepodarilo naplniť a preto nevylúčil, že na základe analýzy budú padať aj hlavy vo vedení DPMK, odmietol však konkretizovať, kto bude postihnutý. „Generálny riaditeľ Michal Tkáč je zodpovedný za to, ako bol celý proces pripravený, spustený, aj za dopady, a toto bude musieť vysvetliť, ale on linkové vedenie nepripravoval,“ odpovedal na otázku novinárov Knapík. „Ak dospejem k presvedčeniu, že došlo pri tomto procese k istým pochybeniam, a s tým sú spojené aj isté náklady, tak nevylučujem, že aj z mojej strany príde návrh,“ povedal Knapík, nijako bližšie to však nešpecifikoval. Pripustil, že DPMK je mestom, ktoré je jeho zakladateľom a jediným akcionárom, dlhodobo finančne poddimenzovaný.

Dlhodobo sa pasuje s nedostatkom finančných prostriedkov, zastaraným vozovým parkom a aj s nedostatkom vodičov autobusov, ktorí odchádzajú za lepším zárobkom do zahraničia.

Ako pre agentúru SITA uviedol šéf odborovej organizácie zastupujúcej väčšinu vodičov DPMK Vladislav Stankovič, medzi šoférmi to "vrie." Podľa jeho vyjadrenia nové linkové vedenie nebolo dobre pripravené, nezodpovedá technickým a personálnym možnostiam DPMK, a bolo realizované predčasne.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/