(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Kancelária prvého kontaktu vybavila 108-tisíc klientov
@ Aktuálne -> Verejná správa     Jan 05 2009 - 10:21 GMT
(SITA) – Rekordných viac ako 108-tisíc klientov vybavilo dvanásť pracovísk Kancelárie prvého kontaktu (KPK) na košickom magistráte v uplynulom roku. Ako informoval vedúci KPK Marián Krajňák, v treťom roku obyvatelia mesta predovšetkým nahlasovali zmeny v oblasti miestnych daní - viac ako 21-tisíc klientov, komunálneho odpadu - viac ako 22-tisíc klientov, a priamych hotovostných platieb a úhrad platobnou kartou v pokladni - približne 25-tisíc klientov.

Pracoviská pre oblasť dopravy a komunikácií, správy mestského majetku, výstavby, životného prostredia a stavebného úradu, ale aj sociálnej oblasti vybavili spolu viac ako 2,5-tisíca klientov, ďalších takmer 5-tisíc žiadateľov usmerňovali priamo na pracovníkov odborných útvarov. Doplnkovú službu v KPK - osvedčovanie listín a podpisov - využilo 3,8-tisíca a kopírovaciu službou 8,1-tisíca Košičanov. V hlavnej podateľni magistrátu mesta zaznamenali celoročne 16-tisíc podaní.

Celotýždňovú pracovnú dobu, vrátane menej frekventovaných pracovných dní utorka a štvrtka a nepretržitú prevádzku všetkých pracovísk kancelárie v čase obeda, budú môcť Košičania plne využiť už v priebehu tohto mesiaca. V januári očakávajú, že pre dane z nehnuteľnosti vybavia až 10-tisíc ľudí. Prioritne budú posilnené pracoviská miestnych daní v prípade potreby dvoj- až trojnásobne a pracovisko miestneho poplatku pre oblasť komunálneho odpadu. Jedno špecializované pracovisko KPK bude vyhradené výlučne pre výdaj nových tlačív pre miestne dane. Tie je možné si vytlačiť aj doma priamo z internetovej stránky mesta www.kosice.sk v časti Občan - Kancelária prvého kontaktu - Formuláre a tlačivá. (http://www.kosice.sk/clanok.asp?file=servis_tlaciva.htm)

Predåženým pracovným dňom v mesiaci január ostáva streda, kedy budú nosné pracoviská KPK občanom k dispozícii až do 18:00.

Do priestorov pracovísk KPK a budovy magistrátu mesta je umožnený prístup aj občanom so zhoršenými pohybovými schopnosťami a rodičom s deťmi v kočíku. Obsluha prepravnej plošiny pre bezbariérový vstup sa privoláva zvončekom z vrátnice traktu E. Ako informoval Krajňák, za uplynulý rok toto zariadenie využili návštevníci budovy viac ako 510-krát.

Nový informačný recepčný pult, ktorý koncom decembra nahradil pôvodnú hlavnú vrátnicu ešte z osemdesiatych rokov minulého storočia, umožňuje kvalitnejšiu komunikáciu a pružné usmernenie prichádzajúcich občanov.

V priestoroch KPK sa nachádza aj multifunkčný automat Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) pre výdaj všetkých druhov cestovných lístkov MHD a dobíjanie čipových kariet. Vo vstupnej hale magistrátu môžu občania využiť aj digitálny samoobslužný kiosk s viac ako dvadsiatkou predvolených webových stránok inštitúcií verejnej správy a Európskej únie a aktívnym pripojením na internet. Všetci obyvatelia s domácim prístupom na internet si môžu na stránke mesta www.kosice.sk pred návštevou KPK pozrieť aktuálny stav vybavovania stránok „naživo" prostredníctvom záberov on-line kamery. Vo vstupnej hale magistrátu nájdu návštevníci aj poštové schránky všetkých 50 poslancov mestského zastupiteľstva a Úradné tabule Mesta Košice s aktuálnymi informáciami.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/