O širokorozchodnej trati aj odmene pre splnomocnenca Baráta
@ Aktuálne -> Politika
Feb 18 2009 - 10:12 GMT | (SITA) - O projekte predåženia širokorozchodnej trate Košice - Bratislava – Viedeň budú dnes hovoriť ministri na zasadnutí vlády. Šéf rezortu dopravy ¼ubomír Vážny predloží správu o príprave a realizácii projektu predåženia širokorozchodnej. Ako sa uvádza v materiáli, celkové investičné náklady na realizáciu projektu na území Slovenska v rokoch 2010 až 2017 sa predpokladajú okolo 4,056 mld. €. Výstavba novej širokorozchodnej trate v dåžke 432 kilometrov od Hanisky pri Košiciach do Bratislavy a po štátnu hranicu s Rakúskom by podľa spomínanej štúdie z roku 2007 stála 3,694 mld. €.
Kabinet sa bude zaoberať aj ďalším materiálom z dielne rezortu dopravy. Ide o informáciu o vplyve finančnej krízy na realizáciu projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Ministerstvo dopravy v nej konštatuje, že realizácia projektov PPP pri výstavbe úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1 je krízou finančných inštitúcií zasiahnutá významným spôsobom. Finančná kríza zúžila na minimum možnosti bánk, ktoré sa mienia uchádzať o koncesiu. "Nedostatok likvidity na strane bánk má oveľa väčší dopad na rozhodovanie bánk o participácii na týchto projektoch ako kvalita projektov či bonita a rating Slovenskej republiky," tvrdí rezort dopravy.
V súvislosti s januárovým prijatím eura ministri prerokujú Správu o postupe príprav na prijatie eura v SR k 29. decembru 2008 a návrh na odmenu za rok 2008 splnomocnencovi vlády pre zavedenie eura Igorovi Barátovi. Minister životného prostredia Ján Chrbet zas navrhuje zvýšiť funkčné platy prednostov krajských úradov životného prostredia na 1 447,50 €.
(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/ |
|