(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
KOŠICE: DPMK chce optimalizovať MHD
@ Aktuálne -> Doprava     Jul 08 2009 - 12:06 GMT
KOŠICE 8. júla (SITA) – Vedenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) uzavrelo v uplynulých dňoch rokovania s mestom, Košickým samosprávnym krajom (KSK) a mestskými časťami (MČ) o optimalizácii liniek MHD. Ako dnes agentúru SITA informovala marketingová konzultantka DPMK Monika Murová, na základe rokovaní požiadali košický magistrát o definitívne schválenie úprav v košickej MHD, ktoré by mali platiť v auguste, prípadne v závislosti od ich schválenia na jeseň 2009. „Hoci sa úpravy dotknú mnohých liniek, vo väčšine prípadov ide len o zladenie cestovných poriadkov tak, aby linky na seba nadväzovali. Hlavným cieľom úprav a optimalizácie dopravy je zaviesť tzv. nosné linky a zabezpečiť pravidelnosť premávky MHD,“ uviedla Murová.

Pokiaľ budú zmeny Mestom Košice schválené, po novom by interval električkových liniek v rannej špičke mal byť 10 minút, autobusové nosné linky by mali jazdiť každých osem minút a trolejbusy v spoločnom intervale každé štyri minúty. V čase špičky by tak došlo k zvýšeniu ponúkaných kapacít a cestovanie by malo byť kultúrnejšie. Napríklad na zastávke Astória by mala byť kapacita zvýšená na 120 %, na Kalinovskej na 116 %, na Moskovskej na 137 %, na Národnom nám. na 135 %, v Podhradovej na 127 % a zastávka Sofijská by mala dosiahnuť v rannej špičke 108 % a v popoludňajšej 133 % súčasnej kapacity.

„Cieľom zmien je zabezpečiť pravidelnosť dopravy. V rannej špičke by počas školského roka mali napríklad zo sídliska ahanovce odchádzať autobusy každé dve minúty, v rovnakom intervale by mali odchádzať aj trolejbusy a autobusy z Furče. Z Jazera by zase ráno mali odchádzať električky každé 3 - 4 minúty,“ povedal generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč. Doložil, že rozhodujúce pri rokovaniach s mestskými časťami bolo to, aby sa nenarušil model, ktorý chce DPMK zaviesť, tzv. nosné linky s kratšími intervalmi v čase špičky.

Pozitívne hodnotí výsledky rokovaní s jednotlivými MČ, Magistrátom mesta Košice či KSK predseda Predstavenstva DPMK Igor Jutka. „Boli sme pri našich rokovaniach ústretoví. Zohľadnili sme väčšinu požiadaviek mestských častí k linkovému vedeniu, samozrejme s prihliadnutím na možnosti, ktoré má DPMK,“ povedal Jutka.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/