(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
KOŠICE: V súťaži Kto skôr obstál najhoršie automobil
@ Aktuálne -> Životné prostredie     Sep 21 2009 - 13:54 GMT
KOŠICE 21. septembra (SITA) – V rámci Európskeho týždňa mobility si dnes v Košiciach zmerali sily bežci, cyklisti, korčuliar, električka, trolejbus a automobil. Cieľom súťaže „Kto skôr?“, ktorú zorganizoval Dopravný podnik mesta Košice (DPMK), bolo zistiť, ktorá z možností dopravy z jedného miesta na druhé je najrýchlejšia, a tým pádom najefektívnejšia pre cestujúcich. Podľa viceprimátora Mareka Vargovčáka sa víťazom súťaže stala električka, hoci cyklisti dorazili do cieľa o čosi skôr. „Električka totiž odvezie oveľa viac cestujúcich, bicykel len jedného a cestovanie električkou je predsa len oveľa pohodlnejšie,“ uviedol krátko po súťaži Vargovčák.

Ako povedala marketingová konzultantka DPMK Monika Murová, cyklisti, bežci, cestujúci električkou, korčuliar aj cestujúci trolejbusom napokon porazili automobil, ktorý sa ukázal ako najpomalší dopravný prostriedok. „Tento rok sme súťaž pozmenili. Všetci súťažiaci štartovali spred bytovky na sídlisku Terasa a museli sa dostať do určeného cieľa v blízkosti Železničnej stanice. Každá skupina súťažiacich si musela vybrať tú najefektívnejšiu trasu a zvoliť primeranú stratégiu. Samozrejme s dodržiavaním pravidiel a predpisov cestnej premávky,“ priblížil podmienky súťaže riaditeľ úseku dopravy DPMK Michal Dekánek, ktorý ako korčuliar predbehol trolejbus aj automobil.

Automobilu skomplikovala cestu ranná špička. „Musel som ich absolvovať niekoľko, kým som dorazil na stanicu, plus ešte zaparkovať. To samozrejme komplikuje dopravu do práce autom, nehovoriac o tom, že som ešte kupoval parkovací lístok,“ uviedol Roman Danko z DPMK, ktorý viedol súťažné motorové vozidlo.

„Nestálo nás to veľa námahy, výhodou bicykla je, že sa dokáže vyhnúť zápcham a keďže sme nemuseli kadečo obchádzať ako autá, vybrali sme si najkratšiu trasu,“ uviedol predseda Cyklistickej únie mesta Košice Karol Labaš. Cyklisti by podľa neho privítali, keby sa do budúcna spravili samostatné jazdné pruhy aj pre autobusy a trolejbusy, podobne ako ich majú električky a tie by potom mohli využívať aj oni.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/