(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Na niektorých regionálnych tratiach v KSK možno zachovať osobnú železničnú dopravu
@ Aktuálne -> Verejná správa     Jan 22 2003 - 10:18 GMT
(Úrad Košického samosprávneho kraja – tlačová správa) -- Na tratiach Bánovce nad Ondavou – Veľké Kapušany, Rožňava – Dobšiná a Spišská Nová Ves – Levoča možno pri splnení určitých podmienok zachovať osobnú železničnú dopravu. Vyplynulo to z včerajšieho rokovania vedúceho odboru dopravy Úradu Košického samosprávneho kraja (KSK) Antonína Reisingera a prednostu obchodno – prepravnej správy osobnej prepravy Divízie osobnej prepravy Železničnej spoločnosti, a.s. Košice Ladislava Olexu na základe analýzy nákladov, výnosov a frekvencie prepravených cestujúcich. Uvedené lokálne trate patria medzi sedem tratí v Košickom samosprávnom kraji (KSK), na ktorých sa má po rozhodnutí vlády od 2. februára 2003 úplne zastaviť osobná železničná doprava.

Ako uviedol Antonín Reisinger, podmienkami pre zachovanie osobnej železničnej dopravy na uvedených tratiach je, že trať sa nebude rušiť a zostane na nej nákladná doprava, záujem obcí a miest na úseku týchto tratí zachovať osobnú železničnú dopravu a tiež záujem samosprávneho kraja. „Na ostatných regionálnych tratiach v KSK kde má dôjsť k zrušeniu osobnej železničnej dopravy je zatiaľ taká situácia, že pri terajšom stave štátneho rozpočtu nie je možné uvažovať o jej zachovaní“, povedal Reisinger.

Na trati Levoča – Spišská Nová Ves, kde je v súčasnosti s osobnou železničnou dopravou veľmi silná súbežná pravidelná autobusová doprava, je Košický samosprávny kraj spolu s Prešovským samosprávnym krajom ako správny orgán pripravený v zmysle zákona o cestnej doprave obmedziť autobusovú dopravu a nedotovať ju. „Tým sa zabezpečí ekonomicky výhodnejšie prevádzkovanie osobnej dopravy pre železnice“, uviedol Reisinger. O podobnom kroku uvažuje KSK aj na trati Rožňava – Dobšiná.

Po zrušení osobnej železničnej dopravy na trati Trebišov – Vranov nad Topľou ju chce košický VÚC spolu s prešovským VÚC nahradiť v plnom rozsahu autobusovou dopravou, pričom pôjde predovšetkým o ranné a obedňajšie školské spoje. V prípade trate Plešivec – Muráň je iba jedna zastávka na území KSK, preto náhradné riešenie dopravy na tejto trati je najmä na banskobystrickom VÚC. V súčasnosti sa robí prieskum o možnosti náhrady autobusovou dopravou na trati Slavošovce – Rožňava. Podobné riešenie autobusovou dopravou bude aj v prípade trate Moldava nad Bodvou – Medzev, ak KSK obdrží takúto požiadavku. „Ak KSK schváli cestovné poriadky pre autobusovú dopravu vo verejnom záujme, bude žiadať ministerstvo financií o zvýšenie dotácie na zabezpečenia tejto dopravy na rok 2003“, dodal Reisinger s tým, že iné právne ani finančné možnosti košický VÚC pri súčasne platnej legislatíve nemá.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/