(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Služby VÚC on-line
@ Aktuálne -> Verejná správa     Oct 22 2015 - 11:53 GMT


Košický samosprávny kraj (KSK) na záverečnej konferencii 22. októbra predstaví projekt „Elektronizácia služieb VÚC Košického samosprávneho kraja“, ktorý realizoval od apríla 2012 do októbra 2015 v rámci Operačného programu Informatizácia spoločnosti (OPIS). Tento projekt je spolufinancovaný z Európskeho fondu regionálneho rozvoja – ERDF a štátneho rozpočtu. KSK zabezpečuje spolufinancovanie v rozsahu 5 % z vlastných zdrojov. Celkové náklady na projekt dosiahli spolu 4 469 550 eur.



Cieľom projektu je zjednodušiť občanom prístup k službám samosprávneho kraja a zabezpečiť kvalitnejší a rýchlejší tok informácií, ktorý poskytne väčšiu efektivitu tak na strane občanov ako aj na strane samosprávy. #CONT#



Poskytovanie služieb on-line zvyšuje efektivitu a prístupnosť služieb tak na strane používateľa (občana), ako aj na strane poskytovateľa (VÚC). Cieľom dobre fungujúcich elektronických služieb je, aby občan nepotreboval osobný alebo listinný kontakt. V praxi to znamená, že každé úradné podanie (návrh, oznámenie a pod.), úhrada poplatkov, rozhodnutie a jeho doručenie, bude vykonané a doručené elektronicky. Každý orgán verejnej moci, právnické osoby a občania budú mať (alebo už majú) vlastnú elektronickú schránku na doručovanie dokumentov. Do tejto schránky bude možné doručovať dokumenty s rovnakou dôležitosťou a účinkami, ako pri ich doručovaní v listinnej podobe.



„Implementáciou tohto projektu sme vytvorili jednotné centrálne riešenie kraja, ako aj jednotný dátovo konzistentný zdroj údajov a informácií o kraji a jeho činnostiach,“ hovorí vedúci odboru informačných a komunikačných technológií Úradu KSK Jozef Houska. „Vytvorenie Integrovaného informačného systému KSK prináša celkové zvýšenie komfortu pri komunikácii medzi krajom a používateľmi služieb. V rámci projektu je implementovaných 73 informačných a transakčných elektronických služieb. Systém bude v prevádzke prístupný od novembra 2015.“



„Zvykli sme si na elektronické bankovníctvo, na komunikáciu so školami, ktoré navštevujú naše deti, bežne využívame internetový nákup, dobíjanie rôznych kreditov. Komunikácia prostredníctvom internetu sa stáva stále prirodzenejšou a samozrejmejšou aj pre staršiu generáciu. Ak sú elektronické služby nastavené priateľsky pre svojich používateľov, niet pochýb, že nájdu široké uplatnenie. Všetci sme občania a všetci si občas povieme, aké by to bolo jednoduché, keby sme svoje povinnosti voči obci, mestu, kraju, štátu, mohli vybaviť bez čakania, viacnásobného navštevovania úradov, nekonečného vypåňania podobných tlačív.“ konštatuje riaditeľ Úradu KSK Ondrej Bernát.



Vo štvrtok 22. októbra 2015 sa v priestoroch Východoslovenského múzea v Košiciach bude konať záverečná konferencia projektu, na ktorej budú výsledky projektu predstavené odbornej aj laickej verejnosti.





 


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/