Ak bude vlastník pozemkov pozdåž tratí ústretový, žiadne stožiare na chodníkoch nebudú
Primátora mesta Richarda Rašiho počas dnešného kontrolného dňa na stavbe 2. etapy modernizácie košických električkových tratí (MET) zaujímalo predovšetkým to, či práce pokračujú podľa harmonogramu. Stavbári ho opäť ubezpečili, že áno. Primátor spolu s vedením spoločnosti EUROVIA SK, a.s. Košice (zhotoviteľ diela), začali ihneď priamo na stavbe riešiť podnet Košičana, ktorému sa nepáči, že ståpy trakčného vedenia majú byť osadené na chodníku.
Poukázal na to, že kým na jednej strane pozdåž trate kopú robotníci diery na nové stožiare v zeleni popri starých pôvodných ståpoch, tak na druhej strane robia diery uprostred chodníka, i keď aj tam boli predtým stožiare umiestnené v zeleni. #CONT#
Pýta sa, či bolo nutné pristúpiť k takému kroku, či nové ståpy nebudú prekážkou napríklad pre mamičky s kočíkmi, chodcov, cyklistov a pod.
„V súvislosti so stavbou vítame každý podnet od občanov, už minulý týždeň zhotoviteľ stavby zareagoval promptne na jeden ohľadom výjazdu áut z parkoviska, kde občan sám aj navrhol vynikajúce riešenie problému,“ uviedol primátor. „Aj v prípade stožiarov sme začali podnet riešiť okamžite. Pozemky, na ktorých boli pred desaťročiami osadené stožiare trakčného vedenia, respektíve verejného osvetlenia, nepatria mestu. Preto sme oslovili vlastníka pozemkov, aby sme sa s ním dohodli, ak sa to podarí, žiadne stožiare na chodníkoch nebudú. A takto, aby sme v rámci našich možností vychádzali v ústrety širokej košickej verejnosti, chceme pokračovať na všetkých modernizovaných úsekoch električkových tratí, nielen na uliciach Zimná či Boženy Němcovej.“
Odborníci však v súvislosti s umiestnením stožiarov mimo chodníkov upozornili na to, že trakčné vedenie musí spåňať predpísané technické normy. V prípade ak zistia, že sa mimo chodníka nachádzajú nejaké inžinierske siete, stožiare tam osadiť nesmú. Róbert Šinály, generálny riaditeľ Eurovie SK informoval primátora, že na stavbe chcú robiť do 23. decembra, a v prípade vhodných klimatických podmienok sa opäť pustia do práce už 9. januára.
Mesto Košice považuje za veľmi dôležité, že všetky práce v rámci MET sú realizované etapovite, s čiastkovými uzáverami komunikácií i obmedzeniami dopravy, aby bol dopad stavby na Košičanov čo najmenší. Hlavným cieľom MET je dosiahnutie vyššej efektivity a bezpečnosti dopravy v meste, väčšieho komfortu pre cestujúcich, ale i motoristickú verejnosť. V neposlednom rade, najmä zníženie hluku, vibrácií, prašnosti a zvýšenie pozitívnych environmentálnych vplyvov na kritických úsekoch košických električkových tratí. Mesto odovzdalo stavenisko zhotoviteľovi diela 18. 11. 2016, zmodernizovaných bude osem ucelených častí mestskej električkovej dráhy. Projekt je spolufinancovaný z Operačného programu integrovaná infraštruktúra, a cena diela: 78 499 473,99 Eura bez DPH.
Linda Šnajdárová
Zdroj:RO SSN
(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/