(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Predseda KSK Rudolf Bauer podporuje výstavbu tzv. južnej diaľnice z Bratislavy do Košíc
@ Aktuálne -> Verejná správa     Feb 06 2003 - 16:10 GMT
(Košický samosprávny kraj – tlačová správa) -- Predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rudolf Bauer podporuje výstavbu tzv. južného ťahu diaľnice z Bratislavy do Košíc, ktorú presadzuje Aliancia nového občana (ANO) ako efektívnejšiu, lacnejšiu a rýchlejšiu ako tzv. severný ťah.

„Pre rozvoj Košického samosprávneho kraja je dôležitým faktorom, ktorý zaujíma perspektívnych investorov, atraktivita územia a jeho časová dostupnosť“, uviedol Rudolf Bauer s tým, že kvalitná cestná infraštruktúra je prioritným predpokladom pre rozvoj regiónu s vysokou mierou nezamestnanosti. V súčasnosti práve Horný Gemer a juh Banskobystrického samosprávneho kraja, cez ktorý by tzv. južná diaľnica prechádzala, vykazujú najvyššiu mieru nezamestnanosti na Slovensku. Preto je v záujme KSK, aby sa vláda zaoberala novým projektom výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, v ktorom bude zahrnutá aj táto požiadavka Košického samosprávneho kraja.

V súčasnosti úsek cesty I/50 Košice - Rožňava – Zvolen vykazuje vysoké a stále stúpajúce kapacitné využitie motoristami. Prejde ním okolo 7 400 vozidiel za 24 hodín, čo predstavuje nadmerné zaťaženie a tým aj vysoké opotrebenie tejto komunikácie. Sú na nej tiež cestné úseky s častým výskytom dopravných nehôd. Vybudovanie tzv. južného ťahu diaľnice Bratislava – Košice by vyriešilo tieto problémy a znamenalo by výrazné zvýšenie bezpečnosti premávky.

V argumentoch v prospech tzv. južného ťahu diaľnice z Bratislavy do Košíc sa uvádza, že túto trasu by v porovnaní s tzv. severným variantom diaľnice bolo možné postaviť rýchlejšie a lacnejšie. Pri budovaní severného ťahu by bolo potrebné postaviť 22 tunelov, v prípade južného by stačil jeden tunel Košice – Soroška. Severná diaľnica by mala stáť 80 miliárd Sk a jej výstavba by mala trvať asi 10 rokov. Rozpočet na južnú diaľnicu by mal byť o polovicu nižší, pričom by mohla byť po projektovej a územnej príprave vybudovaná do piatich rokov.

Soňa Jakešová,
hovorkyňa Úradu KSK


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/