(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Primátor nepodpísal uznesenie o rozpočte na rok 2004
@ Aktuálne -> Verejná správa     Jan 12 2004 - 08:43 GMT
(Magistrát mesta Košice – tlačová správa) -- Na dnes 12. januára 2004 od 10. hodiny zvolal primátor Zdenko Trebuľa mimoriadne rokovanie Mestskej rady. Jediným bodom programu je pozastavenie výkonu uznesenia MZ z 2. januára 2004 č. 306 – rozpočet Mesta Košice na rok 2004. Uznesenie je podľa § 13 ods. 6 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších zmien a doplnení pre mesto zjavne nevýhodné.

Keďže povinnosťou primátora, ktorého volili občania celého mesta Košice, je chrániť ich záujmy, zabezpečovať všetky zákonmi určené služby a vytvárať podmienky pre zdravý spôsob života v našom mesta, na základe ďalej uvedených skutočností sme toho názoru, že schválený rozpočet je pre mesto zjavne nevýhodný. Nenaplánovaním nevyhnutných výdajov, ktoré pre mesto vyplývajú z príslušných zákonov, sa mesto nezbaví zodpovednosti za ich plnenie.

Rozpočet schválený týmto uznesením MZ vopred vytvára predpoklady, že v oblasti mestskej dopravy nebude možné vytvoriť nevyhnutné rezervy na opravy a udržiavanie vozového parku. Neakceptovaním zákonného zvýšenia cien médií na rok 2004 a nenaplánovaním potrebných finančných zdrojov budú následne narastať záväzky, aj keď v zmysle platnej legislatívy v rámci plánovania rozpočtu je nutné s tým počítať. To bude mať za následok neúnosné zvýšenie cien cestovného, pri znížení frekvencie a počtu vozového parku mestskej verejnej dopravy, čo zároveň skomplikuje možnosť občanov mesta dopraviť sa do zamestnania.

Rozdiel vstupov medzi rokmi 2002 – 2004 sa nedá riešiť bez pomoci mesta, len na účet jeho obyvateľov, pretože povinnosť zabezpečiť mestskú verejnú dopravu vyplýva mestu zo zákona o obecnom zriadení a ďalších zákonov.

Na úsekoch dopravy a cestnej svetelnej signalizácie bude mať nenaplánovanie potrebného objemu finančných zdrojov za následok neplnenie zo zákona vyplývajúcej revízie cestnej svetelnej signalizácie a dopravného značenia, dôsledkom čoho dochádza k ohrozeniu zdravia a života občanov, čo sa považuje za verejné ohrozenie. Zároveň môže dôjsť k zvýšeniu počtu nehôd, narastaniu pokút s nadväzným uplatňovaním náhrady škody cestou súdnych sporov. V konečnom dôsledku sa opäť začne zvyšovať dlhová zaťaženosť vo všeobecnosti.

To istí sa bude dotýkaj aj pokračujúceho nedostatočného zabezpečovania správy a údržby komunikácií, ktorých nekvalita opäť vyvolí vyššie uvedené dôsledky a neumožní mestu vyviniť sa z plnenia zákonných povinností.

Rovnako je už dnes zrejmé, že schválený rozpočet spôsobí negatívne dopady s možným nárastom škôd pri zníženom objeme zabezpečenia potrebnej čistoty a zimnej údržby komunikácií (čomu môže napovedať už aj dnešný stav počasia).

Negatívnu odozvu od občanov mesta, ktorí majú záujem odkúpiť si byty a majetkovoprávne vysporiadať pozemky pod družstevnými bytmi, vyvolá obmedzenie úhrady nákladov spojených s predajom bytov, čoho dôsledkom bude spomalenie predaja a ďalší nárast súdnych sporov o povinnosť mesta uzatvoriť kúpne zmluvy.
Obmedzovaním úhrady zmluvne dohodnutej náhrady za verejné osvetlenie dôjde k jeho výraznému redukovaniu a možnému poškodzovaniu majetku a ohrozeniu života a zdravia ľudí.

Znížením kapitálového transferu pre Správu mestskej zelene v Košiciach dôjde k spomaleniu stanoveného harmonogramu technickej rekonštrukcie horizontálnych vrtov, čo môže mať za dôsledok narušenie stability územia s možným ohrozením a deformáciou technickej infraštruktúry sídliska Dargovských hrdinov, čo môže spôsobiť verejné ohrozenie.

Neschválením kapitálového transferu nebudú kryté investičné akcie v objektoch Trieda SNP 48, Hlavná 68 a Poštová 15, čo bude mať za následok vznik škôd, ktoré vo finančnom vyjadrení môžu byť podstatne vyššie, ako je navrhovaný kapitálový transfer.

V sociálnej sfére zamestnancov mesta bude v dôsledku novourčenej povinnosti zamestnávateľa znášať náklady za náhradu mzdy po dobu 10 dní dočasnej práceneschopnosti zamestnancov od 1.1.2004 málo pravdepodobné udržanie jej doterajšej úrovne. Zvýšením týchto výdavkov bude mesto – zamestnávateľ nevyhnutne riešiť v rámci jestvujúceho mzdového fondu, teda na úkor miezd zamestnancov.

Zuzana Bobriková, hovorkyňa MMK


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/