Vyše milión telefonátov prijali v Košiciach za rok existencie IZS
@ Aktuálne -> Medicína
Jul 08 2004 - 08:54 GMT | Košice 7. júla (TASR) - Viac ako milión volaní prijali za rok existencie košického koordinačného pracoviska Intergovaného záchranného systému (IZS) jeho pracovníci na tiesňovú telefónnu linku 112. Denne je to 3000 až 3500 volaní. Vyše 55 percent všetkých tiesňových volaní už smeruje na IZS.
Len približne štyri percentá telefonátov bolo o reálnej potrebe, ostatné boli falošné a tiesňovú linku iba zaťažili, informoval dnes (7. júla - streda) na tlačovej konferencii prednosta Krajského úradu v Košiciach Ján Dolný. V spolupráci s políciou riešili doteraz len dva prípady, dôslednejšie postihovať volajúcich bráni nedostatočná legislatíva. Medzi najčastejšie falošné volania patria informácie o telefónnych číslach a presnom čase, ale vyskytujú sa aj vulgárne slová.
Dolný uviedol, že pracovisko IZS dobudujú do roku 2007, kedy v ňom už nájdu svoje miesto aj dispečeri z radov polície, hasičov a lekárskej záchrannej služby. Spresnil, že aj keď začne po roku 2007 v plnom rozsahu volenie na číslo 112, to znamená, že tam už budú zakotvené všetky zložky IZS - polícia, hasičský a záchranný zbor a zdravotnícky systém. Aj vtedy ešte predpokladajú, že určitý čas a možno aj trvale zostanú v platnosti čísla 150, 155 a 158. "Závisí to od toho, ako kapacitne a s možnosťami techniky bude možné v danom regióne celý systém zvládnuť" - dodal.
Ročnú spoluprácu s tiesňovou linkou IZS ocenil aj riaditeľ Záchrannej služby (ZS) Košice Ladislav Šimák. Podľa jeho názoru by tiesňové číslo 112 malo ostať len ako nadštandard a servisná služba pre záchranárov, hasičov a policajtov pri tiesňovom volaní, pretože ľudia majú viac zafixované čísla na jednotlivé zložky. Na to, aby ZS bola dôstojnou zložkou IZS však bude potrebný dobrý nový zákon o záchrannej službe, dodal Šimák.
(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/ |
|