(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Preventívny projekt pre mládež Cesta k emocionálnej zrelosti pokračuje v SR
@ Aktuálne -> Školstvo     Sep 16 2004 - 07:54 GMT
Košice (TASR) - Takmer 36 600 žiakov a tisícka učiteľov zo 616 slovenských škôl, z toho najviac v Banskobystrickom a Košickom kraji, sa zapojilo do výchovno-preventívneho programu Cesta k emocionálnej zrelosti. V školskom roku 2003 - 2004 ho realizoval Výskumný ústav detskej psychológie a patopsychológie a Ministerstvo školstva SR.

V septembri začal už jeho 6. ročník, ktorý má prispieť k sebauvedomovaniu a rozvíjaniu pozitívnych citových procesov u detí, informovala Zuzana Lošáková z agentúry Omnipublic. Ako uviedla, program má desať obsahových tém, v ktorých deti spolu s pedagógmi a odborníkmi hľadajú odpovede na otázky ako riešiť konflikty, odkiaľ idem a kam smerujem, partnerské vzťahy, ja ako budúci rodič, ako vydržať bolesť, strach a neprajnosť osudu, radosť z dávania bez reciprocity a podobne.

Podľa vyhodnotenia ostatného ročníka program považuje za zaujímavý viac ako 63 percent žiakov, prevažne dievčatá. Pre chlapcov sa ukázali zaujímavejšie iba niektoré témy. Žiaci ocenili príležitosť viac spoznať spolužiakov a ich názory. Program im umožnil vidieť budúcnosť optimistickejšie, hovoriť o intímnych otázkach, zvýšil sebavedomie, naučil pomáhať iným ľuďom, vzájomne spolupracovať a zlepšiť vzťahy s učiteľmi, uviedla Lošákova. Najvyšší záujem o pokračovanie v programe prejavili žiaci, ktorí ho už absolvovali druhý a tretí rok, prevažne šiestaci a ôsmaci.

Program podporila finančne spoločnosť Philip Morris Slovakia, ktorá sa v tomto roku po prvý raz podieľa aj na ďalšom preventívnom programe pre mládež Na veku záleží, zameranom na zamedzenie prístupu neplnoletých k cigaretám a zodpovedný prístup obchodníkov k predaju cigariet.

Ako informovala Lošáková, v čase od 15. júla do 15. septembra oslovia 8500 predajných miest. Kampaň robia od roku 1998 spolu so Slovenskou obchodnou inšpekciou a doteraz inštalovali vyše 50 000 zákazových tabuliek, 235 000 zákazových nálepiek a rozdali viac ako 70 000 listov rodičom.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/