(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Predposledná etapa rekonštrukcie rýchlodráhy bola ukončená
@ Aktuálne -> Doprava     Oct 25 2004 - 12:13 GMT
(Magistrát mesta Košice – tlačová správa) -- Zrekonštruovaná električková trať vo Vstupnom areáli U.S.Steel Košice bola slávnostne spustená do prevádzky v piatok 22. októbra 2004, keď primátor mesta Košice Zdenko Trebuľa, prezident spoločnosti U.S.Steel Christopher Navetta a riaditeľ Dopravného podniku mesta Košice Igor Reiprich spolu so zástupcami spoločnosti Koľajové a dopravné stavby s.r.o. Košice symbolicky prestrihli pásku na tzv. slučke.

Rýchlodráha Košice – Vstupný areál USSK má za sebou 40 rokov prevádzky. Od roku 2002 prebieha jej komplexná rekonštrukcia rozdelená do piatich etáp. Dnešným ukončením prác na koľajniciach v celkovej dåžke 522,2 m a šiestich výhybkách skončila predposledná etapa rekonštrukcie. „Slučka vo Vstupnom areáli USSK je mimoriadne dôležitá a vyťažená. Denne a tu otočí 700 spojov, čo je 12 – 13 percent všetkých spojov na území mesta,“ zdôraznil riaditeľ DPMK Igor Reiprich. Ukončenie celého projektu rekonštrukcie rýchlodráhy na zvyšných 394,8 metroch koľajovej trate a troch električkových nástupištiach je plánované v roku 2005. „V budúcom roku v poslednej etape zrekonštruujeme nástupištia a dispečerské búdky vymeníme za murovanú budovu. Nástupištia sa nemenili od začiatku 60 rokov a potrebujú zmenu nielen po estetickej ale aj bezpečnostnej stránke,“ dodal Igor Reiprich. Celková dåžka koľaje rýchlodráhy do a zo Vstupného areálu USSK je 31 kilometrov.

Dopravný podnik mesta Košice na opravách trate od roku 2002 preinvestoval 20 miliónov 860 tisíc korún. Spoločnosť U. S. Steel Košice formou daru prispela sumou 8 miliónov korún. Výluky a rekonštrukčné práce boli úzko zosúladené s požiadavkami spoločnosti USSK tak, aby bol bez obmedzenia zabezpečený plynulý dovoz a odvoz pracovníkov na zmeny. „Veľmi si vážim prístup USSK. Pred rokom a pol sa nám spoločnými silami podarilo vyriešiť boľavý problém komunikácie pod mostami do Hanisky. Vtedy sme sa dohodli, že si budeme pomáhať nielen v oblasti nadstavby, v kultúre, športe, zdravotníctve, ale aj pri problémoch, ktoré prináša konkrétny život. Som rád, že v USSK pochopili túto filozofiu a významne prispeli k tomu, aby sa zamestnanci každý deň dostali bezpečne do práce i domov,“ povedal pri slávnostnom akte primátor Zdenko Trebuľa.

Výrobcom a dodávateľom výhybiek je poľská spoločnosť Koltram sp. z.o.o., ktorej výhradným zástupcom pre Slovensko sú Koľajové a dopravné stavby s.r.o. Košice. Výmena nových komponentov s použitím srdcoviek z oceľového monobloku zaručuje podstatné zvýšenie kvality a zároveň zníženie ich opotrebovania. Novinkou je koľajový mazník českého výrobcu Top Gain s. r. o. Ostrava, ktorý v oblúkoch zvýši životnosť koľajníc a zníži hlučnosť v danom úseku.

Mestská hromadná doprava je z ekologického hľadiska orientovaná na prednostný rozvoj elektrickej trakcie. Električková doprava je kostrou dopravnej siete Košíc. Jej posledné rozšírenie bolo v roku 1989. Z hľadiska podielu na celkovom množstve ponúknutých miest a kilometrov tvorí 32 percent (7 percent trolejbusová a 61 percent autobusová doprava). Hlavné koridory pre električkovú dopravu sú v smere sever – juh, pre trolejbusovú východ – západ, čo je dané v prvom prípade historickým smerovaním, v druhom prípade konfiguráciou terénu. Dåžka tratí elektrickej dopravy v Košiciach dosahuje 85,5 km, jazdí po nich 15 liniek V roku 2003 urobil DPMK na všetkých linkách viac ako 16 miliónov vozokilometrov. Na električkových linkách vyše 5 miliónov, na trolejbusových cez jeden milión a na autobusových okolo 10 miliónov vozokilometrov.

Zuzana Bobriková, hovorkyňa MMK


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/