(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Rekonštrukcia košickej autobusovej stanice stála vyše 30 miliónov SK
@ Aktuálne -> Doprava     Dec 22 2004 - 08:44 GMT
Košice (TASR) - Uspokojovanie potrieb cestujúcich patrí medzi prvoradé ciele akciovej spoločnosti Slovenská autobusová doprava (SAD) - Košická dopravná spoločnosť (KDS). Vedenie spoločnosti to potvrdila aj včerajším slávnostným otvorením zrekonštruovanej autobusovej stanice v Košiciach.

"Celá rekonštrukcia objektu stála niečo cez 30 miliónov korún. Nie je to jediná investícia našej spoločnosti do dopravy - hlavne sa zameriavame na obnovu vozového parku. Od vstupu nového akcionára sa investovalo vyše 200 miliónov korún do autobusov. Nemalé finančné prostriedky idú aj do rekonštrukcie našich základných závodov v Rožňave a Spišskej Novej Vsi," uviedol pre TASR generálny riaditeľ SAD - KDS ¼ubomír Gerši. Spoločnosť za posledných 1,5 roka nakúpila 31 nových autobusov a rekonštruovala ich 44. Kompletnú obnovu vozového parku má naplánovanú v priebehu 4 až 5 rokov.

SAD-KDS patrí medzi popredných prepravcov v Košickom kraji. K dispozícii má 355 autobusov a takmer 500 vodičov. Denne zabezpečuje 2,5 tisíca spojov pre takmer 75 000 osôb. Ročne prepraví viac ako 27 miliónov cestujúcich. Rozhodujúci je pritom objem výkonov v prímestskej doprave. Okrem okolia Košíc verejnú autobusovú dopravu zabezpečuje pre okresy Gelnica, Rožňava a Spišská Nová Ves. Prevádzkuje aj 19 medzinárodných liniek do 11 štátov Európy. Na týchto linkách prepraví ročne takmer 220 000 cestujúcich.

Podľa Geršiho vstupom súkromného investora do spoločnosti v roku 2003 sa spoločnosť, známa aj pod obchodným názvom Eurobus, začala cieľavedome rozvíjať. Okrem investovania do vozového parku a nehnuteľností sa zameriava aj na výchovu zamestnancov, aby v prístupe k cestujúcej verejnosti dosahovali klasické štandardy EÚ.

Za štandard v starostlivosti o cestujúcich považuje spoločnosť aj dnes otvorený staničný komplex. Tvorí ho moderný vestibul a čakáreň pre zahraničnú dopravu, spojená s denným barom a internetovou kaviarňou. Informácie odchodov zahraničných a vnútorných liniek ponúka cestujúcim nový informačný systém.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/