Košickí gymnazisti získali Zlatú hviezdu Európskej komisie
@ Aktuálne -> Školstvo
Feb 23 2005 - 08:31 GMT | Košice (TASR) - Zlatú hviezdu Európskej komisie za spoločný umelecký projekt Strange, realizovaný s partnermi v nemeckom meste Wuppertal, získala skupina študentov košických gymnázií na Opatovskej ceste a Šrobárovej ulici.
Za vzornú reprezentáciu mesta im včera na stretnutí poďakoval primátor Košíc Zdenko Trebuľa. Ako uviedol, "projekt je vynikajúcim príkladom úspešného prínosu k európskej integrácii, ktorú je možné dosiahnuť aj prostredníctvom umeleckých aktivít".
Ocenenie prevzal 3. februára v Bruseli námestník primátora František Knapík počas medzinárodnej konferencie o nových formách partnerskej spolupráce miest a regiónov Európskej únie.
Európska komisia vybrala 10 najlepších iniciatív partnerstva miest za rok 2003 na základe týchto kritérií - pedagogická hodnota projektu, viditeľnosť, aktívna účasť miestnej populácie, konkrétne výsledky a potenciál ďalšieho rozvoja. V kategórii stretávanie občanov získalo ocenenie 24 miest, ktoré sa podieľali na siedmich projektoch. Wuppertal a Košice získali Zlatú hviezdu partnerských miest za spoločný umelecký projekt nazvaný Strange (Zvláštny, tajomný, cudzí).
Podľa hovorkyne Magistrátu mesta Košice Zuzany Bobrikovej hlavnou myšlienkou projektu bolo odstraňovanie kultúrnych rozdielov a predsudkov, boj proti netolerancii a nevedomosti, ako aj diskusia o boji proti rasizmu a xenofóbii.
Výstupom Projektu bolo spoločne pripravené divadelné a tanečné predstavenia spolu s krátkym videofilmom. Košickí študenti napísali scenáre v nemčine. Najlepšie nápady realizovali nemeckí kolegovia vo Wuppertale, ktorí boli zodpovední za premenu scenárov na videofilm, divadelnú hru a tanečnú choreografiu. Všetci študenti aktívne spolupracovali na workshopoch a delili sa o nápady pri príprave predstavení. Ocenené košické gymnáziá dosahujú výborné výsledky v štúdiu nemčiny.
Partnerská spolupráca Košíc a Wuppertalu oslávi v tomto roku štvrťstoročie
(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/ |
|