(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovateľ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected] tel. 0905 942 606
Rekonštrukcia 1. nástupišťa košickej ŽS stála vyše 38 miliónov Sk
@ Aktuálne -> Doprava     Nov 21 2005 - 18:26 GMT
(TASR) - Po troch rokoch a štyroch mesiacoch dnes opätovne sprístupnili pre cestujúcich 1. nástupište košickej železničnej stanice (ŽS). Investorom rekonštrukcie za vyše 38,4 milióna Sk boli Železnice SR (ŽSR).

Prvé nástupište je najviac využívanou koľajou v Košiciach. Podľa prednostu ŽS Košice Mariána Hryca denne tu priemerne zastaví 40 vlakov osobnej prepravy. Ako prvý dnes na ňom zastavil o 13.55 h rýchlik 603 z Bratislavy.

Pod perónom bolo nutné vymeniť kanalizačné potrubie, na povrchu urobiť zvody do vodovodného potrubia, izolácie, vymeniť zábradlia, dvere, zrekonštruovať vzduchotechniku a položiť novú dlažbu. Podľa ministra dopravy pôšt a telekomunikácií Pavla Prokopoviča, ktorý sa spolu s generálnym riaditeľom ŽSR Romanom Veselkom zúčastnil na opätovnom sprístupnení nástupišťa, dnes spåňa najvyššie kritéria európskej dopravy.

Podľa Prokopoviča išlo o jedinú ukončenú peronizáciu v rámci celého Slovenska. Rekonštrukcia ďalších nástupíšť košickej ŽS bude pokračovať podľa možností ŽSR. Vláda SR však v programovacom období 2007 - 2013 očakáva pomoc aj z európskych štrukturálnych fondov. "Je teda reálne, že v nasledujúcich rokoch budeme pokračovať tak, aby bola prebudovaná celá stanica," konštatoval minister. V regióne východného Slovenska sú plánované aj opravy železničných nástupíšť v Prešove a Poprade.

Rekonštrukcia prvého perónu košickej ŽS sa začala v auguste 2002 a kolaudáciou bola ukončená 10. novembra tohto roka.

Podľa prieskumov na železničnú stanicu v Košiciach denne pricestuje okolo 25 až 30 000 pasažierov a zhruba rovnaký počet z nej aj odcestuje.


(c) Cassovia.Sk / https://w.cassovia.sk/