V období sedemdesiatych a osemdesiatych rokov bola táto oblasť scénického tanca podstatne schodnejšia a dostupnejšia, hlavne zásluhou osvetových a kultúrnych centier. Tieto inštitúcie pomáhali Vánku rásť, ich prepojenosť súboru otvárala nové kontakty a inšpirácie. Vánok sa ďalej zúčastňoval na súťažiach a veľmi často vyhrával.
Po piatich rokoch existencie sa Vánok sťahuje pod ochranné krídla vtedajšieho Domu kultúry VSŽ, čo bolo pozitívne z hľadiska technického a priestorového zabezpečenia. No dramaturgia sa musela podriadiť zámerom vedenia tejto inštitúcie a politike vtedajšej vládnucej strany. To viedlo vlastne k profesionalizácii súboru. Na doskách DK VSŽ boli deti účinkujúce v tanečnom divadle umeleckou vedúcou vedené hlavne k znalosti a zodpovednosti na scéne aj v zákulisí. Úspechy súboru boli vždy položené na základoch uvedomelej, disciplinovanej a tvorivej práce detí. Vek detí, ktoré prichádzajú do súboru je veľmi nízky - okolo štyroch rokov. Pokiaľ majú chuť a podmienky účinkujú vo Vánku až do svojich šesťnástich rokov.
Tvrdá a tvorivá práca súboru bola často korunovaná nielen oceneniami na súťažiach ale aj ponukami na spoluprácu od košickej a bratislavskej televízie, rôznych divadelných scén, Košickou filharmóniou, Slovenským rozhlasom, v poslednom muzikáli Dínom-Dánom sa členovia súboru Vánok uplatnili nielen ako tanečníci a herci ale aj ako speváci.
|
|
(c) - autorské práva Box Network s.r.o., prevádzkovate¾ w.cassovia.sk . Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu Box Network s.r.o. je výslovne zakázané. Viac informácií: [email protected]
|