(TASR) - Napriek ponuke asistenčných služieb, ponúkaných na slovenskom trhu v rámci povinného poistenia vozidiel, je ich úroveň podľa skúseností košickej spoločnosti Servisexperta v porovnaní so zahraničím nepostačujúca.
"Naša prax potvrdzuje, že vodiči na Slovensku pri vzniku dopravnej nehody využívajú len malé percento asistenčných služieb a prevažne je to len odtiahnutie vozidla", uviedol dnes na tlačovej konferencii riaditeľ spoločnosti Ján Repčák. Spresnil, že 9 poisťovní, ktoré majú na povinné zmluvné poistenie motorových vozidiel licenciu, pritom poskytujú v asistenčných službách pri jednej dopravnej nehode platby aj za náhradné ubytovanie, či náhradné vozidlo od 1 500 Sk až do 5 000 Sk. Dostatočne sa však tieto služby nepropagujú. Aj v poistných zmluvách sú vyznačené zvyčajne drobnými písmenami, ktoré si poistenec zvyčajne ani neprečíta.
Slovenský poistný trh podľa skúseností Servisexperty zaostáva za praxou v Európskej únii aj v odhade škody. Repčák pripomenul, že v západnej Európe je neoddeliteľnou súčasťou poisťovníctva odhadca škody - škodový komisár, ktorý prichádza k nehode a spracúva podklady na poistné plnenie škodovej udalosti.
Z 2,5 ročného pôsobenia spoločnosti Servisexperta tiež vyplynulo, že produkt povinného zmluvného poistenia je síce riadený štátom a je povinný, štát ho však nekontroluje. "V praxi sa potom stáva, že občan, ktorý by mal dostať od poisťovne niekoľkotisícovú náhradu škody, musel kvôli chybe v poisťovni takú istú sumu zaplatiť zo svojho vrecka", uviedol Repčák.
Servisexperta, ako jediná spoločnosť svojho druhu na Slovensku, pôsobí zatiaľ len v Košiciach a ich okolí. Doteraz poskytla asistenčné služby pri riešení škodových udalostí po dopravnej nehode neprevyšujúcej škodu 80 000 Sk, približne 2 500 klientom. Spolupracuje hlavne s vodičmi v mestskej hromadnej doprave, ktorí ju informujú o nehodách. |
tlačiareň
|