(TASR) - Niektorí Košičania nedôverujú investorovi HB Reavis Group, ktorý chce v tesnej blízkosti historického centra mesta postaviť v priebehu dvoch rokov multifunkčné obchodné centrum. Na verejnom prerokovaní výstavby Auparku sa v priestoroch Magistrátu mesta Košice zúčastnilo niekoľko desiatok odborníkov a zanietených obyvateľov mesta.
Zástupcovia Spolku na podporu skrášľovania Košíc, Združenia na podporu ekologickej dopravy v Košiciach a Cyklistickej únie dnes verejne protestovali bilboardami s nápismi: "Košice - Mesto, ktoré to nevie. Aupark pod zem. Základom úspechu (developera) je znalosť miestneho (politického) prostredia. Košice - raj investorov. Príďte do Košíc."
"Ja tomuto investorovi nedôverujem. Máme skúsenosti a vieme, akým spôsobom sa správa. Neustále sa menia podmienky. Architektonickú súťaž vyhralo architektonické štúdio Janičina, projekt zadali anglickému architektonickému štúdiu Benoy, ale opäť je pod každým návrhom podpísané štúdiou Janičina. Nedôverujeme tomu, aj po skúsenostiach zo Žiliny. Dá sa predpokladať, že tu bude séria naťahovačiek," povedal TASR Ladislav Rovinský zo Spolku na podporu skrášľovania Košíc, podľa ktorého predstavitelia mesta nezodpovedným spôsobom rozhodli o predaji a zmene územného plánu. "Aupark ešte nemá všetky pozemky vysporiadané, no i napriek tomu začal stavať. Štúrova ulica je už tiež predaná, to znamená, Aupark už vlastní verejné komunikácie. Zažijeme ešte veľa krušných chvíľ. Pevne verím, že k výstavbe nedôjde," dodal Rovinský.
Zástupca HB Reavis Group René Popík na dnešnej verejnej diskusii argumentoval pozitívnym prínosom pre mesto. "Do Košíc prinesieme množstvo svetoznámych značiek, kiná, kaviarne a 1200 podzemných parkovacích miest. Vytvorí sa zdravé konkurenčné prostredie. Námestie dostane nový život a rozšírená pešia zóna dostane novú podobu. Aupark prináša aj dlhopripravované dopravné riešenie frekventovaného dopravného uzla," argumentoval Popík.
Moderné multifunkčné zariadenie prinesie podľa investora 2000 nových pracovných miest. "Mesto pripravuje štvorprúdovú mimoúrovňovú komunikáciu. V prípade potreby investora sa nebráni zmene," reagoval hlavný architekt mesta Košice Martin Drahovský na možnosť rozšírenia komunikácie na viac ako štvorprúdovú.
Ako podotkol námestník primátora Jozef Filipko, mesto Košice hľadá riešenie na spolufinancovanie podzemných parkovacích miest. Začiatok stavby je naplánovaný na koniec roka 2008. Stavba by mala byť ukončená do dvoch rokov. |
tlačiareň
|