Investorov na výstavbu podzemných i nadzemných garáží hľadá mesto Košice. Zložitá je situácia hlavne pri historickom jadre mesta, ale predimenzované autami sú už aj veľké mestské sídliská. Mesto už eviduje prvých záujemcov o podmienky verejnej súťaže, informoval Karol Iglódy z dopravného úseku Útvaru hlavného architekta. O akútnosti problematiky svedčí podľa neho fakt, že keď sídliská vznikali, bol stupeň motorizácie 1:7, v súčasnosti je to 1:3, čo znamená, že na každú trojčlennú rodinu pripadá jedno auto.
"Chceme ísť cestou intenzívneho využívania územia. Čo sa týka centra, máme vytypovaných na jeho území päť až šesť lokalít, určených pre hromadnú viacpodlažnú a podzemnú výstavbu", uviedol Iglódy pre TASR. Mesto sa rozhodlo vyzvať podnikateľské subjekty, ktoré by vedeli pri dodržaní urbanisticko-architektonických regulatívov riešiť túto problematiku tak, že garáže postavia, sprevádzkujú a potom ich "rozdajú" mestu.
"Je snaha, aby sme vozidlá dostávali z centra mestskej časti do podzemia", povedal Iglódy. Spresnil, že aktuálne na výstavbu sú dve lokality - na Vodnej ulici, kde sa uvažuje s podzemným parkovaním a na Kasárenskom námestí s dvoma a ž tromi poschodiami pod zemou a štvorpodlažným objektom nad zemou. Možnosti podzemných parkovísk vidí mesto aj na Strojárenskej ulici, Sennom trhu, pri Jumbo centre či Továrenskej ulici.
Podľa prieskumov chýba na každom veľkom košickom sídlisku približne 2000 parkovacích miest, ale oveľa horšie je na tom centrum mesta. Tu sa podľa Iglódyho predpokladá ešte dostavba 1200 - 1600 parkovacích miest v podzemí. Parkovanie v centre však bude regulované a autá zostanú na záchytných parkoviskách.
Prvé parkovacie objekty už realizovali doteraz súkromní investori v Košiciach napríklad na Idanskej a Raketovej ulici.
"Je to relatívne drahé, ale ľudia si budú musieť zvyknúť na to, že iným spôsobom parkovanie nie je možné riešiť", dodal Iglódy.
zdroj: TASR |
tlačiareň
|