SITA) – Je sympatické, ako spoločnosti OutClaim leží na srdci situácia MHD v Košiciach a stav mestskej pokladnice. Pritom spoločnosť OutClaim stále košickej verejnosti nevysvetlila, prečo pri správe verejného majetku za takmer rok súdne nevymohla ani korunu z približne 12-tisíc prípadov čiernych pasažierov, uvádza vo vyjadrení košického magistrátu jeho hovorkyňa Lucia Mihoková. Reaguje tak na trestné oznámenie, ktoré obchodná spoločnosť OutClaim, s.r.o. v pondelok podala na neznámeho páchateľa za spôsobenie veľkej škody. Spoločnosť OutClaim tvrdí, že konaním zodpovedných osôb DPMK došlo k vzniku škody veľkého rozsahu. OutClaim sa domnieva, že je ohrozená primárna funkcia DPMK, ktorou je zabezpečenie prepravy osôb v Košiciach, zároveň sú presvedčení o tom, že "k spomenutým škodám nemuselo vôbec dôjsť, ak by kompetentné osoby DPMK konali odborne a s náležitou starostlivosťou spravovali cudzí majetok bez toho, aby zavinili porušenie zmluvy uzatvorenej medzi oboma spoločnosťami".
Obchodná spoločnosť OutClaim vymáhala pre Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) pokuty od čiernych pasažierov, no dopravný podnik neskôr od zmluvy odstúpil. Podľa spoločnosti OutClaim odstúpenie od zmluvy bolo nezákonné a teraz sa s DPMK súdi o náhradu škody vo výške viac ako 1,66 milióna eur. Ako agentúru SITA dnes informovala projektová manažérka spoločnosti OutClaim Alexandra Kvietková, podanie trestného oznámenia považujú za nevyhnutnosť, „pretože sa domnievame, že bližšie neznáme osoby spôsobili spoločnosti DPMK svojím konaním, ktorým porušili zákonom i zmluvou ustanovenú povinnosť opatrovať alebo spravovať cudzí majetok, škodu veľkého rozsahu“. Podľa nej existuje závažné podozrenie, že došlo k spáchaniu trestného činu porušovania povinností pri správe cudzieho majetku.
„Nárok spoločnosti OutClaim voči DPMK na náhradu škody považujeme za neopodstatnený, preto DPMK podal žalobu o zrušenie neobjektívneho rozhodcovského rozsudku Európskeho rozhodcovského súdu. Všeobecný súd rozhodol o odklade vykonateľnosti rozhodcovského rozsudku i o odklade výkonu exekúcie. Súdne prípady vo veciach nárokov spoločnosti OutClaim proti DPMK nie sú definitívne ukončené,“ uvádza sa v stanovisku magistrátu.
V reakcii magistrát ďalej uvádza, že ak je snahou OutClaimu zviditeľniť sa v médiách, mesto ani DPMK sa na tom nebudú podieľať. Naopak, mesto Košice a DPMK intenzívne pracujú na zlepšovaní MHD. K skvalitneniu MHD má prispieť podľa magistrátu práve realizovaný prieskum. Vedenie DPMK aj v čase ekonomickej krízy naďalej ponúka vodičom i ostatným zamestnancom v prvej etape zvýšenie mzdových taríf o tri percentá. Pokiaľ ide o zmeny liniek v decembri 2008, DPMK reagoval na požiadavky obyvateľov Košíc a cestujúcich, ktorí mestskú hromadnú dopravu v Košiciach využívajú. V rámci sociálneho programu a starostlivosti o zamestnancov otvoril DPMK koncom minulého roka nové oddychové priestory pre vodičov MHD. Celkové náklady na rekonštrukciu a zariadenie vyšli na viac než jeden milión a využíva ich viac ako 400 vodičov MHD, dodáva magistrát. |
tlačiareň
|