(TASR) - Úpravu tarify v košickej mestskej hromadnej doprave (MHD), ktorá sa nemenila štyri roky, pripravuje k aprílu 2006 nové vedenie Dopravného podniku mesta Košice (DPMK), a.s.
Úpravu si vyžadujú jednak zvyšujúce sa vstupy, najmä cena nafty, ale aj pripravované zavedenie časových lístkov, podobne, ako je to v Bratislave, informoval dnes na tlačovej konferencii predseda predstavenstva DPMK Ján Bendžala. Konkrétne čísla zatiaľ neuviedol, pretože budú známe až po dôkladnej analýze. Zdôraznil však, že chcú pripraviť pre cestujúcich v MHD hlavne spravodlivejšiu tarifu. "Spravodlivosť spočíva v tom, že rozložíme tarifu na jednotlivé časové úseky a cestujúci, ktorý precestuje kratšiu vzdialenosť, bude platiť menej," uviedol. Konečné slovo však budú mať poslanci mestského zastupiteľstva.
Bendžala informoval, že novému vedeniu DPMK, ktoré nastúpilo vlani v septembri, sa za tri tohtoročné štvrťroky podarilo znížiť plánovanú stratu 18,3 milióna Sk o takmer 6,3 milióna Sk a plánované výnosy 640,3 milióna boli vyššie o takmer 27 miliónov Sk. Podniku sa nepodarilo splniť tržby z prepravnej činnosti, čo ovplyvnilo hlavne zavedenie bezkontaktných čipových kariet (BČK) a tým aj možnosti časového rozlíšenia mesačných kupónov. Len jednodňový posun pri dobíjaní BČK predstavuje pre firmu stratu v mesačnej tržbe pol milióna Sk.
Vedenie DPMK zaviedlo novú organizačnú štruktúru s cieľom znížiť stav technicko-hospodárskych zamestnancov, ktorých počet už klesol o 78. To by malo priniesť v budúcom roku úspory na mzdových nákladoch. V podniku zavádzajú v údržbe tzv. príkazové listy, ktorými sledujú opravy výpočtovou technikou. Významné prínosy v DPMK očakávajú od transparentného verejného obstarávania. Predchádzajúce vedenie to podľa Bendžalu zanedbávalo a firma dostala napríklad za nákup autobusov Solaris priamo od výrobcu pokutu 1 milión Sk.
Vo finančnom pláne na roky 2006 - 2008 ráta DPMK s rozsiahlymi investíciami do vozového parku. Pribudnú autobusy na stlačený zemný plyn a budú sa modernizovať električky. |
tlačiareň
|